כ"ד אייר התשפ"ד
01.06.2024
"ירושלים המערבית"

רוסיה זועמת על ישראל: "תקיפות לא חוקיות"

השגריר הרוסי גינה בריאיון לכלי תקשורת רוסי את התקיפה הישראלית בסוריה שבאה כתגובה לטיל הנ"מ שזלג. "הבהרנו את עמדתנו בנושא באופן עקבי 'לירושלים המערבית'"

רוסיה זועמת על ישראל: "תקיפות לא חוקיות"
נפתלי בנט/ולדימיר פוטין צילום: יונתן זינדל, פלאש 90/הקרמלין

שגריר רוסיה בסוריה, אלכסנדר יפימוב, גינה הבוקר (רביעי) את התקיפה הישראלית באזור דמשק, שהגיעה בתגובה לשיגור טיל הנ"מ לעבר ישראל הלילה. "התקיפות הללו הן כלל לא חוקיות על פי החוק הבינלאומי", אמר בראיון לסוכנות ידיעות רוסית.

"רוסיה מגנה בכל תוקף את הפשיטות הישראליות על סוריה וקוראת להפסקתן", הוסיף השגריר וציין תוך עקיצה: "הבהרנו את עמדתנו בנושא באופן עקבי 'לירושלים המערבית'". 

יפימוב ציין כי: "התקיפה גרמה להרג, לנזק משמעותי ברכוש, להפרת הריבונות הסורית ומהווה איום על התנועה האווירית האזרחית הבינלאומית". לדברי השגריר התקיפה מחמירה עוד יותר את המצב הכאוטי ששולט בסוריה.

בתקיפה הלילה (בין שלישי לרביעי) באזור דמשק שמיוחסת לישראל, נהרג צעיר בשם ד'ו אל-פיקאר פאיז מנסו וברשתות הערביות כבר פרסמו את תמונתו. במקביל לכך, אותרו בכפר ליד ג'נין חלקי הטיל ששוגר מסוריה.

ד'ו אל-פיקאר פאיז מנסור

כזכור, אזעקות עולות ויורדות הופעלו הלילה (בין שלישי לרביעי) בכמה יישובים בצפון השומרון ובוואדי ערה, בשל טיל נ"מ ששוגר מסוריה לשטח ישראל. לא נגרם נזק ולא היו נפגעים. בצה"ל הבהירו כי לא בוצע יירוט מאחר ולא היה בכך צורך.

תושבים בכמה ערים באזור השרון והקריות דיווחו על שמיעת פיצוצים. יצויין כי מדובר באירוע חריג, במהלכו טיל שמשוגר נגד מטוסים ישראלים בשמי סוריה חוצה לשטח ישראל.

לפי צה"ל, הטיל ששוגר לא היווה סכנה. "זוהה שיגור טיל נגד מטוסים משטח סוריה לעבר שטח ישראל. הטיל התפוצץ באוויר ובהיעדר צורך לא בוצע יירוט בפועל", נאמר בהודעת הצבא.

האזעקות נשמעו בשעה שבסוריה דיווחו כלי התקשורת על תקיפה ישראלית באזור הבירה דמשק. לפי הערכה, היעד היה מטרות של גורמים איראניים הפועלים בסוריה.

לפי הודעת הצבא הסורי, התקיפה האווירית הישראלית התרחשה לאחר חצות מכיוון ביירות. בהמשך, כרבע שעה לאחר מכן, שיגרה ישראל טילי קרקע-קרקע מאזור הגולן לעבר כמה עמדות באזור דמשק. עוד נמסר כי מערכות הנ"מ הסוריות יירטו את הטילים והפילו את חלקם.

בעקבות שיגור הטיל נגד מטוסים הלילה, צה"ל תקף מטרות טק"א בסוריה. בין המטרות שנתקפו: מכ"ם סורי, וסוללות נ״מ ששיגרו טילים לעבר מטוסי חיל האוויר. "צה"ל ימשיך לשמור על הגנת שמי מדינת ישראל וביטחונה", מסר דובר צה"ל.

רוסיה סוריה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד