ז' סיון התשפ"ד
13.06.2024
לחץ מבית

סנאטורים מאיימים על ביידן: טרפד הסכם גרעין עם איראן

קבוצה של 33 סנאטורים הזהירו את נשיא ארה"ב ג'ו ביידן לטרפד או לבטל הסכם גרעין עם איראן אם לא יעבור לבחינת הקונגרס. הם הבהירו כי ללא הצבעה על ההסכם, נשיא רפובליקני שייבחר בעתיד יפרוש ממנו מידית

סנאטורים מאיימים על ביידן: טרפד הסכם גרעין עם איראן
ג'ו ביידן צילום: דוברות הבית הלבן

בצל שיחות הגרעין בווינה בין המעצמות לאיראן: קבוצה של 33 סנאטורים רפובליקנים, בראשות הסנאטור טד קרוז, שיגרה השבוע מכתב אזהרה לנשיא ארצות הברית ג'ו ביידן, בו הבהירו כי הם יפעלו לסכל את יישומו של כל הסכם גרעין חדש עם איראן במידה והממשל לא יאפשר לקונגרס לבחון אותו ולהצביע עליו.

הסנאטורים כתבו כי ישתמשו ב"מכלול האפשרויות ואמצעי הלחץ הזמינים" כדי להבטיח שממשלתו תעמוד בחוקים המסדירים כל הסכם חדש עם איראן. הם הזהירו את ביידן כי היישום של כל הסכם חדש "ייפגע באופן משמעותי, אם לא אנוש", אם הוא לא יקיים את המחויבות החוקית שלו להבטיח פיקוח של הקונגרס על כל שינוי בהסכם הגרעין.

לטענת הסנאטורים הרפובליקנים, לכל הסכם גרעין עם איראן יש השפעה כל כך רבה על הביטחון הלאומי של ארצות הברית, כך שבהגדרה תהיה זו אמנה המחייבת התייעצות בחברי הקונגרס והסכמתם של שני שלישים מחברי הסנאט. אחרת, הם הזהירו, כל הסכם שלא אושרר על ידי הסנאט צפוי להיות מבוטל בימים הראשונים של הממשל הבא, בהערכה שהרפובליקנים ינצחו בבחירות לנשיאות ב-2024.

הם ציינו גם חוק שעבר ב-2015 לפני השלמת הסכם הגרעין המקורי, שדורש שכל "הסכם" חדש הנוגע לתוכנית הגרעין של איראן יועבר לקונגרס שייבחן אותו למשך תקופה של 60 ימים. במהלכם, הקונגרס יוכל להעביר החלטה משותפת המתנגדת להסכם, ולמעשה מונעת את יישומו. לדבריהם, הסעיפים האלו יופעלו בשל ההתקדמות שעשתה איראן בשנה האחרונה לעבר פיתוח נשק גרעיני, ולכן יש צורך באמצעי פיקוח חדשים.

ג'ו ביידן הסכם גרעין ארה"ב איראן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד