כ"ה אייר התשפ"ד
02.06.2024
מעמד הביניים נותר ללא מענה

ביקורת בקואליציה על תוכנית בנט וליברמן

אמש הציגו רה"מ בנט ושר האוצר ליברמן, תוכנית כלכלית חדשה במטרה להרגיע את הציבור הזועם על עליית המחירים וגל ההתייקרות הניכר היטב בכל התחומים | הבוקר נשמעת ביקורת ראשונה מתוככי הקואליציה, הטוענת כי התוכנית מפספסת את מטרתה

ביקורת בקואליציה על תוכנית בנט וליברמן
בנט ליברמן צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

הצגת התוכנית הכלכלית אמש על ידי ראש הממשלה נפתלי בנט ושר האוצר אביגדור ליברמן נתקלת בביקורת גם מתוך הקואליציה, יושב ראש ועדת הכלכלה חה"כ מיכאל ביטון מאשים את רוקמי הרפורמה כמי שמתעלמים באמת מהציבור החלש.

"התוכנית הכלכלית שהוצגה אתמול על ידי ראש הממשלה והשרים היא צעד ראשון חשוב אך חסר ולא שלם בהבנה של הממשלה כי יוקר המחייה הוא הנושא המרכזי לעבודת הממשלה .לכן קראתי לראש הממשלה להקים קבינט ליוקר המחייה", כתב ביטון בטוייטר.

‏לדבריו, "בתוכנית הזאת משפחה מהוד השרון שמרוויחה 15 ו-20 תקבל 5352 שח הטבות מס. ומשפחה מדימונה שמרוויחה 11 ו-11 תקבל 0 שח. לפי דוג' האוצר(הצהרונים הם לא סיוע רלוונטי. חלקן בכלל לא שולחות לצהרון)".

ביטון טוען עוד כי "התקציב המוקצה למשפחות עובדות בהכנסה נמוכה הוא 250 מיליון ויגיע אם בכלל אליהם רק בסוף שנה, עוד 10 חודשים בהתחשבנות המס. התקציב להטבות מס (חל רק על מי שמרוויח הרבה יותר) הוא 2.1 מיליארד".

עוד מאשים ביטון כי אמש לא דיברו ראש הממשלה והשרים ליברמן וברביבאי על העסקים הקטנים והעצמאים שנפגעו, "לא דיברו על כך שטרם הציגו תוכנית סדורה לעסקים קטנים ובינוניים שקורסים. ולקשישים שיצאו לפרישה בלי פנסיה (בוגרי עבודות קבלן בטרם הוחל חוק חובת הפרשה לפנסיה)".

‏"זה ראוי ביותר לחשוב על מעמד הביניים. זה לא ראוי לא להשקיע את מירב הכסף במשפחות עובדות בשכר מינימום פלוס ובקשישים שעבדו וללא פנסיה .
‏וכן גם משפחות בהבטחת הכנסה קורסות עכשיו ביוקר המחייה. גם להם צריך לסייע", תקף ביטון.

‏בדבריו הודיע כי "במצב הדברים הנוכחי אתקשה לתמוך בתוכנית הזאת כפי שהיא", תוך שהוא מתחייב כי יפעל בוועדת כלכלה "יחד עם חבריי בכחול לבן לשפר אותה באופן דרמטי לפני אישורה בכנסת".

נפתלי בנט איווט ליברמן מיכאל כהן יוקר המחייה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד