כ"ה אייר התשפ"ד
02.06.2024
2,255 מקרי אנטישמיות

2021: מספר שיא של תקריות אנטישמיות בבריטניה

דו"ח התקריות האנטישמיות של ארגון השמירה והביטחון ה-CST לשנת 2021 הראה כי אירעו 2,255 תקריות שנאה אנטי-יהודיות ברחבי בריטניה במהלך השנה האחרונה. שרת הפנים: "הקהילה היהודית שלנו הייתה נתונה לשנאה מחרידה"

2021: מספר שיא של תקריות אנטישמיות בבריטניה
שוטרים בבריטניה צילום: pexels

2,255 תקריות שנאה נגד יהודים ברחבי הארץ אירעו במהלך השנה האחרונה, שרת הפנים פריטי פאטל אומרת כי זה "מזעזע ותזכורת מוחלטת כי שנאה לא נמחקת".

השנאה האנטי-יהודית בבריטניה מונעת לרוב מהלחימה האחרונה בין ישראל לחמאס, והגיעה לרמות שיא במהלך השנה האחרונה, כך על פי בדיקה של ארגון השמירה והביטחון של הקהילות היהודיות בבריטניה.

דו"ח התקריות האנטישמיות של ארגון השמירה והביטחון ה-CST לשנת 2021 הראה כי אירעו 2,255 תקריות שנאה אנטי-יהודיות ברחבי בריטניה במהלך השנה האחרונה. המספר השנתי הגבוה ביותר שנרשם אי פעם, עם עלייה של 34% מ-1,684 התקריות האנטישמיות שתועדו ב-2020. המספרים גם גבוהים ב-24% מהשיא השנתי של 1,813 תקריות ב-2019.

במאי 2021, החודש שבו החריף הסכסוך בין ישראל לחמאס, ארגון ה-CST רשם שיא של 661 תקריות אנטישמיות.

שרת הפנים פריטי פאטל הגיבה לדו"ח שפורסם ביום חמישי ואמרה: "הסטטיסטיקה הזו מזעזעת ומזכירה שגזענות והאנטישמיות לא נמחקו, הקהילה היהודית שלנו הייתה נתונה לשנאה מחרידה, ובזכות הכוח והנחישות של אמון הביטחון הקהילתי אנחנו ממשיכים בעבודתנו המשותפת כדי לעצור התקפות נוראות כאלה".

"בנוסף לתמיכה בעבודת ה-CST, אני ממשיכה לתמוך במשטרה כדי להבטיח שיש לה את המשאבים להתמודד עם התקריות הנתעבות הללו, כך שמבצעים יוכלו להיענש במלוא עוצמתו של החוק".

ב-120 תקריות נאמרו התבטאויות אנטי-יהודיות מפורשות לצד קריאות להשמדת מדינת ישראל. 502 תקריות אירעו שבהן עבריינים השתמשו בשיח של הימין הקיצוני או בשיח הקשור לנאצים, כולל 90 מקרים של חגיגת שואה שבה חגגו אנטישמים את רצח העם היהודי או הביעו רצון שזה יקרה שוב.

אנטישמיות בריטניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד