ז' אייר התשפ"ד
15.05.2024
הזדמנות אחרונה?

ביידן לאמריקנים באוקראינה: "עיזבו מיד, לא נשלח כוחות צבא לחלץ אתכם"

ארצות הברית קוראת לאזרחיה השוהים באוקראינה לעזוב את המדינה מיד בעקבות האיומים מצד רוסיה. ביידן אמר בריאיון ל-NBC: "המצב באוקראינה עלול להידרדר במהירות, לא אורה לשלוח כוחות צבא לאוקראינה להציל אזרחים אמריקניים שיכולים לצאת ממנה"

ביידן לאמריקנים באוקראינה: "עיזבו מיד, לא נשלח כוחות צבא לחלץ אתכם"
נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן צילום: דוברות הבית הלבן

נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, קרא לכל האזרחים האמריקנים שנותרו באוקראינה לעזוב את המדינה באופן מיידי, תוך ציון איומים מוגברים לפעולה צבאית רוסית.

ביידן אמר שהוא לא ישלח חיילים להציל אמריקאים אם מוסקבה תפלוש לאוקראינה. הוא הזהיר כי "דברים עלולים להשתגע במהירות" באזור.

בתוך כך, רוסיה הכחישה שוב ושוב כל תוכנית לפלוש לאוקראינה למרות שהביאה יותר מ-100,000 חיילים לגבול רוסיה אוקראינה, הקרמלין רוצה לוודא שהמערב לא חוצה קווים אדומים, וששכנתו הסובייטית לשעבר לא תצטרף לנאט"ו. משרד החוץ האמריקני הפציר באמריקאים באוקראינה לעזוב מיד.

"אזרחים אמריקאים צריכים לעזוב עכשיו", אמר ביידן לרשת NBC News. "יש לנו עסק עם אחד הצבאות הגדולים בעולם. זה מצב שונה מאוד ודברים יכולים להשתגע מהר".

משרד החוץ האמריקני הפציר באמריקאים באוקראינה לעזוב מיד. כשנשאל אם יש תרחיש שיכול לגרום לו לשלוח כוחות להציל אמריקאים באוקראינה השיב ביידן: "זאת מלחמת עולם כשהאמריקאים ורוסיה מתחילים לירות אחד על השני. אנחנו בעולם שונה מאוד מאי פעם".

מנהיגי העולם, בינתיים, המשיכו בדיפלומטיה שלהם כדי לנטרל את המשבר הנוכחי על אוקראינה. רוסיה ואוקראינה הודיעו ביום חמישי כי לא הצליחו להגיע לפריצת דרך לאחר יממה של שיחות עם בכירים צרפתים וגרמנים במטרה לסיים את הסכסוך הבדלני במזרח אוקראינה.

המתיחות הנוכחית מגיעה שמונה שנים לאחר שרוסיה סיפחה את חצי האי קרים הדרומי של אוקראינה. מאז, צבא אוקראינה נכנס למלחמה עם מורדים בגיבוי רוסי באזורים מזרחיים ליד גבולות רוסיה.

שר ההגנה של בריטניה בן וואלאס יפגוש את עמיתו הרוסי סרגיי שויגו היום במוסקבה, לפני הנסיעה, וואלאס אישר שבריטניה מספקת ציוד הגנתי נוסף לממשלת אוקראינה. הוא גם אמר שחשוב להראות שמדינות נאט"ו "לא יתנו לאיומים להשפיע עלינו".

אוקראינה האשימה את רוסיה בחסימת הגישה שלה לים בזמן שרוסיה מתכוננת לתרגילים ימיים. התרגילים הימיים מול האגף הדרומי של אוקראינה מתווספים ל-10 ימי התרגילים הצבאיים הנערכים כעת בבלארוס, מצפון לאוקראינה.

יש חשש שאם רוסיה תנסה לפלוש לאוקראינה, התרגילים יביאו את הצבא הרוסי קרוב לבירת אוקראינה, קייב, מה שמקל על רוסיה לפתוח בהתקפה על העיר. רוסיה אמרה כי חייליה יחזרו לבסיס שלהם לאחר סיום התרגילים.

ג'ו ביידן מתיחות ביטחונית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד