י"ד אייר התשפ"ד
22.05.2024
נערכים למתקפה על אוקראינה

ארה"ב טוענת: מידע מודיעיני מצביע על פלישה רוסית ביום רביעי

לטענת ארה"ב, מידע מודיעיני שהגיע לידיה מצביע על כך שרוסיה מתכננת פלישה לאוקראינה ביום רביעי הקרוב, כתאריך היעד לתחילת הפעולה הצבאית. רוסיה מצידה הודיעה כי היא מתחילה להוציא חלק מעובדי השגרירות מאוקראינה, תוך שהם מזהירים מ'פרובוקציות אפשריות מצד קייב'

ארה"ב טוענת: מידע מודיעיני מצביע על פלישה רוסית ביום רביעי
חיילים בצבא אוקראינה צילום: Pixabay

במהלך שיחה שנערכה לפני זמן קצר (מוצאי שבת) בין שר החוץ האמריקני, אנטוני בלינקן, לשר החוץ הרוסי, סרגיי לברוב, הזהיר בלינקן מפני "תגובה טרנס-אטלנטית נחרצת, מאסיבית ומאוחדת" לכל תוקפנות רוסית. לברוב אמר כי ארה"ב והאיחוד האירופי התעלמו מהצעות רוסיות בנושא ביטחון והאשים את ארה"ב ב"קמפיין תעמולה" בנוגע לתוקפנות רוסית אפשרית.

בלינקן אמר מוקדם יותר כי ידבר עם מקבילו הרוסי, שר החוץ, סרגיי לברוב, ויבהיר לו כי ארה"ב מוכנה לקראת "דיפלומטיה או תוקפנות" והזהיר מפני סנקציות כלכליות במקרה של פלישה. "אם הנשיא פוטין יחליט לנקוט בפעולה צבאית, נטיל במהירות סנקציות כלכליות חמורות בתיאום עם בעלי ברית ושותפים ברחבי העולם", אמר בלינקן במהלך ביקור במדינת פיג'י. "נחזק את יכולתה של אוקראינה להגן על עצמה, נחזק את בעלות בריתנו בצד המזרחי של נאט"ו".

על פי דיווחים בארה"ב, ממידע מודיעיני שהגיע לארה"ב, עולה, כי רוסיה מתכננת פלישה ביום רביעי הבא כתאריך היעד לתחילת הפעולה הצבאית, כך אמרו גורמים רשמיים ל"ניו יורק טיימס", אך הם הדגישו שפרסום התאריך יכול להיות חלק מדיסאינפורמציה רוסית.

וושינגטון הדגישה כי היא לא תשלח חיילים אמריקאים לאוקראינה במקרה של מתקפה רוסית, והיא לא תוכל לארגן תוכניות פינוי עבור אזרחיה אם תפרוץ מלחמה. מוקדם יותר היום הודיעה רוסיה כי גם היא מתחילה להוציא חלק מעובדי השגרירות מאוקראינה, תוך ציון החשש מ"פרובוקציות אפשריות מצד קייב".

מדינות רבות, כולל גרמניה, הפצירו באזרחיהן לעזוב את אוקראינה עם עליית המתיחות. שר החוץ הרוסי, סרגיי לברוב, האשים את ארה"ב בניסיון לעורר את הסכסוך באוקראינה, והאשים את וושינגטון בניהול "קמפיין תעמולה" נגד מוסקבה בשיחת טלפון עם מקבילו האמריקני אנטוני בלינקן.

נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי אמר שהאזהרות מפני תוקפנות רוסית "מעוררות בהלה" לאחר שהיועץ לביטחון לאומי של ארה"ב הזהיר מפני פלישה רוסית קרובה.

מוקדם יותר, מחלקת המדינה האמריקנית הורתה לצוותי השגרירות שלה באוקראינה, שאינם צוות חירום, לעזוב את המדינה על רקע המתיחות הגואה. מספר מדינות, כולל בריטניה, הלכו בעקבותיה.

אנתוני בלינקן רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד