ה' סיון התשפ"ד
11.06.2024
מתוצרת מקומית

בברכת השליטים: החנות הראשונה במפרץ ליודאיקה

שתי אחיות פתחו חנות מזכרות ומתנות יהודיות בבחריין, לכבוד אמם המנוחה | כל ההכנסות מיועדות למחקר רפואי וטיפול בבתי חולים

בברכת השליטים: החנות הראשונה במפרץ ליודאיקה
החנות הראשונה במפרץ ליודאיקה יהודית צילום: באדיבות המצלם

החנות הראשונה בבחריין ליודאיקה: כשהיידי נונו הגיעה לבחריין לפני 31 שנים, הבירה הייתה שונה מאוד מהעיר הרב-תרבותית והשוקקת שהיא היום. אז, חנות המציגה סחורה יהודית לא היתה בתכנון, אבל עכשיו, גב' נונו מנהלת חנות מתנות יהודית ראשונה במדינה ובמפרץ כולה.

"לא חלמתי שיהיה כיתוב בעברית על הקיר בבחריין", היא אומרת. החנות נקראת על שם אמה, לילי ע"ה. לילי הלכה לעולמה ב-2019. החנות מחזיקה פריטים מתוצרת מקומית, כמו כיסויי חלה לשבת וכיפות, עם כיתוב בעברית, ערבית ואנגלית, כולל חוברות מהודרות על ההיסטוריה היהודית המקומית, כולל פריטים להבדלה או קידוש.

"פתחנו את החנות הזו לזכרה. זו הייתה הדרך שלי להתמודד עם האבל כי הייתי מאוד מבולבלת", סיפרה גברת נונו לתקשורת המקומית, בעלה, אברהים נונו, הוא מנהיג הקהילה היהודית במדינה. הוא עזר לשפץ את בית הכנסת ליד החנות של אשתו.

היא אמרה: "זאת חנות היודאיקה הראשונה במפרץ, ובבחריין, בהחלט. זו הפעם הראשונה שהדפסנו עברית בבחריין הודות להסכמי אברהם". כזכור הסכמי אברהם, שנחתמו ב-2020, יצרו קשרים בין איחוד האמירויות ובחריין וישראל.

התגובות לחנות היו חיוביות באופן גורף. "היו לנו תגובות חיוביות, היו לנו הרבה מבקרים והקהילה המקומית תמכה מאוד", אומרת יעל אחותה של גברת נונו.

אחת הסיבות לכך שהם מוכרים מוצרים שמיוצרים במקום בגלל התמיכה. "המדינה הזו הייתה מאוד מפרגנת ומסבירת פנים לקהילה היהודית. אז זו מחווה שאפשר להחזיר לקהילה המקומית על ידי תמיכה באמנים ובבעלי מלאכה מקומיים", אמרה יעל.

בסמוך לחנות נמצא, בית הכנסת "בית עשרת הדיברות" שהיה מרכז הרובע היהודי בבחריין ב-1947. בית הכנסת קיבל תרומות של 159,000 דולר בשנה שעברה, "המון אנשים באים לבקר ואנשים מקומיים מהקהילה שהם לא ממש יהודים אוהבים להגיע לבית הכנסת לבקר", מספרת יעל. "כל מה שאנחנו מוכרים כאן זה בשביל לעזור לאנשים אחרים", אומרת היידי.

חנות יודאיקה נסיכויות המפרץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד