ח' סיון התשפ"ד
14.06.2024
נחבא אל הכלים

אבל: זקן רבני "מרכז הרב" הלך לבית עולמו

אבל בעולם התורה בציונות הדתית עם הסתלקותו של הגאון הרב יהושע רוזן זצ"ל זקן רבני ישיבת 'מרכז הרב' מי שבמשך עשרות שנים הרביץ תורה ויראה והעמיד תלמידים רבים. מגדולי תלמידי הגרצי"ה קוק זצ"ל שהתבטא עליו "מסילת ישרים חי" 

אבל: זקן רבני "מרכז הרב" הלך לבית עולמו
הגאון הרב יהושע רוזן זצ"ל צילום: ברוך גרינברג, מרכז הרב

ברוך דיין האמת: הבוקר הגיעה הבשורה המעציבה משכונת גבעת שאול בירושלים על הסתלקותו של הגאון הרב יהושע אריה רוזן זצ"ל זקן רבני ישיבת 'מרכז הרב' שכיהן במשך שנים רבות כר"מ בישיבה והלך לעולמו בגיל 91.

הרב יהושע רוזן זצ"ל, זקן רבני מרכז הרב, שהיה מראשוני התלמידים שהביאו להתחדשות של ישיבת מרכז הרב מגדולי תלמידי הגרצי"ה קוק זצ"ל שדיבר עליו גדולות ונצורות, ואף הרצי"ה מזכירו במהלך תיאור חלום שנדפס בספרו 'אור לנתיבתי', דבר שהוא נדיר מאוד. 

הוא נולד בפולין לאביו הרב חיים ז"ל ולאמו מרת רחל ע"ה. בשנת תש"ג עלה לארץ הקודש כפליט שואה לאחר נדודים בערבות סיביר בעת מלחמת העולם השנייה, שם שכל את אחותו, עם קבוצת ילדי טהראן. הגאון הרב משה צבי נריה פגש אותו לאחר ירידתו מהספינה והביאו לישיבת כפר הרא"ה.

בשנת תש"ט, עקב הוראה של מרן בעל 'החזון איש', עלה לירושלים ללמוד בישיבת 'חברון' אך לבסוף הגיע לישיבת "מרכז הרב" כחלק מקבוצה בת 15 בחורים שהגיעו לישיבה כשבראשם הרב יעקב כלאב. שם הפך לתלמיד מובהק וקרוב של הגאון הרב צבי יהודה קוק, שכינה אותו "מסילת ישרים חי" ונתן בו אמון מלא.

בהמשך למד גם אצל הרב דוד כהן (הנזיר) והרב שלום נתן רענן. למד במשך שנתיים אצל הגאון רבי אפרים בורודיאנסקי זצ"ל בכולל 'שבט מיהודה' בתל אביב. הרב גם שירת בצה"ל ולחם במלחמת ששת הימים ובמלחמת יום הכיפורים במשך שמונה חודשים. 

בשנת תשט"ז התמנה לר"מ בישיבת נחלים ולימד בה מספר שנים. כיהן כר"מ שנים רבות בישיבת ירושלים לצעירים. היה ר"מ גם בישיבת 'בני צבי' בבית אל ובישיבת' מרכז הרב' שם התמנה בשנת תשל"ב על יד הרצי"ה לשמש כר"מ בישיבה.

בשנת תשכ"ד היה שותף יחד עם מספר רבנים בראשות הרב יעקב פילבר להקמת 'ישיבת ירושלים לצעירים' (ישל"צ). בראשית שנות השבעים היה גם ממייסדי ישיבת ניר קריית ארבע ועמד בראשה עם הרב אליעזר ולדמן במשך שנתיים. היה שותף גם בהקמת תלמוד תורה מורשה וישיבת 'בני צבי'.

במשך עשרות שנים למד בביתו בגבעת שאול שיעור בספרי הגאון הרב אברהם יצחק הכהן קוק זצ"ל ובספר 'שפת אמת' לתלמידים מ'מרכז הרב ומישיבה קטנה "מורשה". כמו כן היה חבר הנהלה במכון 'ארץ חמדה'. 

לצד הרבצת התורה חיבר הרב חמישה כרכים על חמישה חומשי תורה בשם 'ליקוט מפרשים', כל חייו התהלך בצידי דרכים והיה נחבא אל הכלים, כך שמעולם לא התראיין לאף כלי תקשורת. 

זכה והותיר אחריו דור ישרים מבורך, בנים ובנות וצאצאים גדולי תורה ויראה.

מסע הלוויה היום בשעה 13:00 בצהריים מישיבת 'מרכז הרב' בקרית משה בירושלים.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים. 

ישיבת מרכז הרב גבעת שאול

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד