י' אייר התשפ"ד
18.05.2024
"כוונות אכזריות"

חמש שנות מאסר לאדם שניסה לשרוף בית אבות יהודי

אדם שהורשע בשימוש בפצצה תוצרת בית כדי לנסות לשרוף דיור מוגן של יהודים במסצ'וסטס נידון לחמש שנות מאסר

חמש שנות מאסר לאדם שניסה לשרוף בית אבות יהודי
קשיש. אילוסטרציה צילום: unsplash

אדם שהורשע בשימוש בפצצה תוצרת בית כדי לנסות לשרוף בית דיור מוגן של יהודים במסצ'וסטס ארה"ב, נידון לחמש שנות מאסר, זאת בנוסף לשנות המאסר שכבר ריצה.

ג'ון רת'בון, בן 38 נידון ביום שלישי בבית המשפט המחוזי של ארה"ב בספרינגפילד לשלוש שנות מאסר נוספות על תנאי. כך דיווחה סוכנות הידיעות AP.

הוא הורשע על ידי חבר מושבעים ביוני 2020 בשני אישומים פדרליים הקשורים לניסיון השריפה. הוא גם הורשע על ידי חבר מושבעים נפרד בנובמבר 2020 בעדות שקרים לחוקרי ה-FBI לגבי מקום החומר הדליק.

"אין דרך לבטל את הנזק שג'ון רת'בון גרם לדיירים הקשישים של בית הדיור היהודי המוגן ולקהילה כולה, עם התנהגות שונאת, דוחה ואלימה. גזר הדין של היום מטיל עליו דין וחשבון על הצבת פצצת אש, ועל כך ששיקר לנו על כך", אמר ג'וזף בונבולונטה, ראש משרד ה-FBI בבוסטון, בהצהרה.

הסנגוריה הציבורית שייצגה את הפושע, הצהירה כי "האיש שאנו מייצגים לא מונע על ידי אנטישמיות, אלא נאבק בהתמכרות קשה לסמים באותה תקופה".

כזכור כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', ג'ון מייקל ראת'בון, בן ה-38, הורשע בבית המשפט במסצ'וסטס שבארה"ב בגין ניסיון לפוצץ בית אבות יהודי באפריל 2020. הוא הואשם בניסיון להעביר או לקבל מטעני חבלה בין מדינות, חלקן מחו"ל, ובניסיון לפגוע בזדון או להשמיד רכוש אישי בניסיון להרוג, לפגוע או להפחיד, כך הודיעה פרקליטות ארה"ב בבוסטון.

ג'ון מייקל ראת'בון ניסה להצית אש בכניסה לבית האבות, אך בנס הוא לא הצליח לבצע את מזימתו, לאחר שהאש לא נתפסה כפי שתכנן. האיש גם הואשם בעבר בעדות שקר לסוכנים פדרליים. חבר המושבעים קבע כי הוא אשם בהדלקת "פצצת אש" ממש בכניסה לבית אבות יהודי, "פשע אכזרי וחסר טעם", עורך הדין מטעם התביעה במחוז מסצ'וסטס, נתנאל מנדל אמר לאחר ההרשעה, כי "בזכות פסק הדין של חבר המושבעים ועבודתם הטובה של תובעים וחוקרים, האיש שתכנן לפגוע בקהילה שלנו לא יהווה איום על ביטחון הציבור בקרוב".

בית אבות ניסיון הצתה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד