י"א אייר התשפ"ד
19.05.2024
"היכרות חדשה"

בכירי ממשל טראמפ לשעבר יקבלו תואר דוקטור כבוד בישראל

סגן הנשיא לשעבר מייק פנס, ודיוויד פרידמן, שגריר ארה"ב לשעבר בישראל יקבלו תואר דוקטור לשם כבוד באוניברסיטת אריאל | פנס עצמו יגיע לארץ בעוד כשבועיים ויערוך סבב פגישות עם בכירים במדינה

בכירי ממשל טראמפ לשעבר יקבלו תואר דוקטור כבוד בישראל
מייק פנס צילום: גיל יוחנן, פלאש 90

סגן הנשיא לשעבר מייק פנס אמור לבקר בישראל ב-7 במרץ למשך יומיים, ולאחר מכן ייסע למרוקו במאמץ לחזק את הסכמי אברהם, כך פורסם ב-Jewish Insider.

ההזדמנות לביקור בישראל היא קבלת תואר דוקטור לשם כבוד מאוניברסיטת אריאל, כך לדברי תום רוז, איש סודו הקרוב ויועצו הבכיר לשעבר של פנס שילווה את סגן הנשיא לשעבר בביקורו בתחילת החודש הבא.

דיוויד פרידמן, שגריר ארה"ב לשעבר בישראל, שפרסם לאחרונה ספר זיכרונות על עבודתו בממשל טראמפ, יקבל גם הוא תואר לצד פנס. פנס ביקר בישראל בפעם האחרונה בינואר 2020, ערב מגיפת הקורונה. לפני שעזב את תפקידו הוא היה אמור לנסוע לישראל כחלק מביקור אזורי, אך בשל המהומה בקפיטול ב-2020, הוא ביטל את הנסיעה שתוכננה לסוף דצמבר.

תום רוז אמר כי "המסלול עדיין מתגבש", אך פנס הביע עניין בפגישה עם ראש ממשלת ישראל נפתלי בנט וכן עם שר החוץ יאיר לפיד, הנשיא יצחק הרצוג וראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו.

"הוא רוצה לחזור לישראל להיכרות חדשה", אמר רוז על פנס. הביקור לישראל יגיע על רקע מספר ביקורים לאחרונה של גורמים אמריקאים, ביניהם יו"ר בית הנבחרים ננסי פלוסי, והסנאטור לינדזי גרהאם ששניהם נמצאים בישראל השבוע.

פנס דיבר לא פעם על קשר אישי עם ישראל שנטוע באמונתו האוונגליסטית. ב-2018 הוא הפך לסגן הנשיא האמריקאי הראשון שדיבר בפני הכנסת.

בתקופתו בבית הלבן, פנס מילא תפקיד מאחורי הקלעים בהשפעה על רבים מהישגי מדיניות החוץ העיקריים של ממשל טראמפ במזרח התיכון, כולל עסקאות הנורמליזציה בין ישראל למספר מדינות ערביות הידועות בשם הסכם אברהם.

ההסכמים יצרו קשרים דיפלומטיים בין ישראל לאיחוד האמירויות הערביות ובחריין וכן סודן ומרוקו. כחלק מההסכם, ממשל טראמפ הסכים להכיר בריבונות מרוקו על סהרה המערבית, מדיניות מנוגדת לאו"ם.

פנס יבקר במרוקו, נסיעתו הראשונה לאומה ערבית בדרכו הביתה מישראל "כדי לבסס את אמונתו באלמנט הזה של הסכם אברהם", כך לדברי רוז. הוא הוסיף כי סגן הנשיא לשעבר ייפגש עם "פקידי ממשל בכירים" במדינה הצפון אפריקאית, אך לוח הזמנים שלו טרם נקבע סופית.

מייק פנס דיוויד פרידמן אוניברסיטת אריאל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד