י"א אייר התשפ"ד
19.05.2024
עם עשרות אלפי דפי גמרא ומשנה

תיעוד ענק: יובל שנים לתלמוד תורה הוותיק בפתח תקווה

עם עשרות אלפי דפי גמרא ומשנה: מאות תלמידי 'ברכת יעקב' חגגו יובל לחיידר הוותיק בעיר פתח תקווה. במסגרת מבצע 'משנת היובל' שיננו הילדים 17,651 משניות, 13,855 דפי גמרא, 6,264 פסוקים, שהתפרסו על פני שעות לימוד. צפו במעמד

תיעוד ענק: יובל שנים לתלמוד תורה הוותיק בפתח תקווה
מעמד יובל לחיידר ברכת יעקב בפ"ת צילום: באדיבות המצלם

אירוע מרגש ורב משתתפים התקיים השבוע בהיכל התרבות בפתח תקווה, לרגל ציון יובל שנים לת"ת הוותיק 'ברכת יעקב' על שם מרן בעל ה'קהילות יעקב' הסטייפלער זצ"ל. באירוע נכחו תלמידי הת"ת וההורים, לצד רבני העיר ונכבדיה, ראש העיר רמי גרינברג, ראשי קהילות ועסקנים.

באירוע שנערך בסיוע עיריית פתח תקווה, הציגו מאות תלמידי התלמוד תורה את הישגיהם הלימודיים לאחר חודשים ארוכים של שינון אלפי דפי גמרא ופרקי משניות ופסוקי החומש בעל פה, זאת במסגרת מבצע מיוחד עליו הכריזה הנהלת הת"ת בראשות הרב הגאון רבי יהושע דבורץ, תחת השם 'משנת היובל' - עם ציון חמישים שנה לת"ת.

התלמידים הציגו כאמור הספק לימודי עצום - במסגרת המבצע שהחל חודשים ספורים קודם לאירוע שנת היובל. נציגי הכיתות עלו אל במת היכל התרבות וציינו לקול תשואות הקהל את ההספק העצום של תלמידי הכיתה. בסה"כ למדו ושיננו בעל פה תלמידי 'ברכת יעקב' במסגרת מבצע 'משנת היובל' 17,651 משניות, 13,855 דפי גמרא, 6,264 פסוקים, שהתפרסו על פני שעות לימוד.

בעיצומו של האירוע התכבד ראש העיר רמי גרינברג לשאת דברים, ובדבריו בירך את מאות התלמידים על השקעתם המרובה בלימוד התורה ובשינונה באופן שמעורר השתאות, כמו כן שיבח ראש העיר את מוסדות 'ברכת יעקב' ואת צוות ההנהלה והמחנכים, הפועלים לילות כימים לטובת חינוך ילדי מרכז העיר לתורה לתפילה ולדרך ארץ, ואיחל להם עוד עשרות שנים של פעילות.

ראש העיר הוסיף בדבריו, כי העירייה בראשותו עמדה תמיד לימין המוסד החשוב ותמשיך לעשות זאת הלאה, מתוך תפיסה ואמונה שהעתיד של עם ישראל תלוי בחינוך ילדי ישראל על פי מסורת אבותינו, וכפי שהעירייה עושה ודואגת לכלל מוסדות החינוך בעיר, וזאת במקביל לתנופת העשייה של העירייה בכל התחומים - לטובת תושבי העיר מכל המגזרים.

אחריו עלתה על הבמה מקהלת הת"צ 'ברכת יעקב' שהשמיעה שירי רגש מיוחדים שחוברו במיוחד עבור האירוע, ושעסקו בערך לימוד התורה ובהווי התורני של חיי היום-יום בתלמוד התורה 'ברכת יעקב'. לקראת סיום נערכה הצגה מרגשת ומושקעת בעלת מסרים ערכיים ותורניים, שהוגשה ע"י תלמידי החיידר – על מעלת לימוד התורה מול ניסיונות החיים.

 

ברכת יעקב פתח תקווה רמי גרינברג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד