ז' סיון התשפ"ד
13.06.2024
"זה לא בלוף"

דיווחים בארה"ב: מפקדים רוסים נתנו פקודות לפלוש לאוקראינה

בארצות הברית ממשיכים להיות פסימיים באשר לפלישת רוסיה לאוקראינה ומשוכנעים כי זו עובדה מוגמרת ורק עניין של זמן עד שהפלישה תתרחש. שר ההגנה האמריקני סבור שהנשיא הרוסי אסף את הכוחות והציוד "כדי לבצע פלישה מוצלחת" | בינתיים בקייב ממשיכים לאגור מזון

דיווחים בארה"ב: מפקדים רוסים נתנו פקודות לפלוש לאוקראינה
צבא רוסיה צילום: משרד ההגנה הרוסי

ארה"ב מחזיקה במידע מודיעיני שמפקדים רוסים כבר קיבלו את הפקודות שלהם לפלוש לאוקראינה, שר ההגנה האמריקני לויד אוסטין אמר כי הוא "לא מאמין שהנשיא ולדימיר פוטין מבלף".

"הוא היה מאוד מכוון במונחים של לחימה ותמיכה בלוחמים מהסוג הנכון באזור הגבול, ולכן עומדות לרשותו שם מספר אפשרויות. והוא יכול לתקוף תוך זמן קצר", אמר אוסטין לחדשות ABC. "זה לא בלוף?" הוא נשאל, "לא, אני לא מאמין שזה בלוף", הגיב שר ההגנה, והוסיף כי הוא חושב שהנשיא הרוסי אסף את הכוחות והציוד "כדי לבצע פלישה מוצלחת".

שיגור טיל בליסטי בין-יבשתי על ידי צבא רוסיה - צילום: משרד ההגנה

היום רשת ABC פרסמה כי "מפקדים רוסים קיבלו את הפקודה, ומתכננים תוכניות ספציפיות כיצד לבצע פלישה, אז לא רק שהם מתקרבים יותר ויותר לגבול ולעמדות התקיפה הללו, אלא שהמפקדים בשטח מתכננים תוכניות ספציפיות כיצד יתמרנו בגזרה שלהם בשדה הקרב", אמר הכתב דיוויד מרטין בתוכנית 'פני האומה' (Face the Nation) של רשת CBS.

לדבריו, המודיעין מראה כי "הם עושים כל מה שמפקדים אמריקאים היו עושים ברגע שהם מקבלים את הפקודה להמשיך", אמר מרטין.

שר ההגנה אוסטין אמר כי אם לשפוט על פי המספר העצום של כוחות - עד 190,000 חיילים, יחד עם מטוסים, כלי רכב משוריינים וארטילריה - שפוטין אסף לאורך הגבול עם אוקראינה, "אפשר לראות כמות משמעותית של כוח קרבי נע במהירות רבה עכשיו כדי לכבוש את קייב".

בתוך כך, תושבים בקייב החלו לאגור מזון לקראת אפשרות של פלישה רוסית למדינה. במקביל בלארוס הודיעה כי התרגיל הצבאי המשותף עם רוסיה שאמור היה להסתיים - יימשך ומגבירה את הלחץ באוקראינה.

לצד זאת, שגרירות ישראל באוקראינה נערכת לפינוי מיידי. הציוד החיוני ארוז ומוכן להעברה במידת הצורך.

מלחמת אוקראינה רוסיה לויד אוסטין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד