כ"ו אייר התשפ"ד
03.06.2024
החברה מגיבה ומתקנת

משחק חדש שהפך פופולארי בקרב ילדים מעורר סערה

משחק חדש שהפך לפופולארי בקרב ילדים מעורר סערה עולמית מכיוון שהוא כולל חדר שבו שחקנים יכלו ללחוץ על 'ביצוע' כדי לשחרר גז קטלני מראשי המקלחת בתאי הגזים של מחנות ההשמדה בפולין ולא זו אף זו המשחק מציג גם משרפות וסמלים נאציים מובהקים

משחק חדש שהפך פופולארי בקרב ילדים מעורר סערה
אילוסטרציה. למצולמים אין קשר לכתבה צילום: pixabay

פלטפורמת משחק מקוונת פופולרית בקרב ילדי בית ספר יסודי ברחבי העולם אירחה 'חוויות נאציות' מזעזעות הכוללות תאי גזים וגופות. המשחק 'רובלוקס', אשר מדורג כמתאים לילדים עד גיל שבע, הגיע לכותרות בשבוע שעבר בגלל שהוא מאפשר משחקים מבחילים.

כעת ה'דיילי מייל' מפרסם, כי המשחק כולל חדר שבו שחקנים יכלו ללחוץ על 'ביצוע' כדי לשחרר גז קטלני מראשי המקלחת בתאי הגזים של מחנות ההשמדה בפולין. מחנה הריכוז הווירטואלי הנורא, שהתגלה על ידי אחד הכתבים של ה'דיילי מייל' כלל גם מדורה בוערת של גופות מתות, דגלי גרמניה והצלב הגרמני התנוססו מחוץ למגדלי שמירה בסגנון לגו לצד שורות של דמויות לבושים במדי נאצים, פסלים של חיילים עם רובים, אסירים ותנור גז 'קרמטוריום:. שחקנים יכלו להגיב על מותם של דמויות.

דמות שנוצרה על ידי הכתב של העיתון שחקר את המשחק הצליח לגשת לחסימות תאים ולהסתגר כדי 'לחוות את מצוקת האסירים במחנות מלחמת העולם השנייה'. מחוץ לחומה של המחנה היה קטע מסילת ברזל שנראה כמייצג את רכבות המוות ששימשו להסעת מיליוני יהודים שנרצחו בשואה.

טניה קרטר, מקבוצת הקמפיין נגד אלימות בבתי ספר Safe Schools Alliance, אמרה: "אנו נחרדים לשמוע על חדרים נאצים הכוללים גופות מתים ותאי גזים זה מטריד במיוחד באקלים של אנטישמיות גואה".

"יש בעיות רציניות עם טראומה שזה עלול לגרום לילדים. הורים חייבים להיות מודעים למה שילדיהם רואים באינטרנט ולדבר איתם על מלכודות, בתי ספר חייבים לחנך את הילדים על נזקים מקוונים והממשלה חייבת לפעול נגד אלה שמארחים פלטפורמות לא מתאימות".

מטעם חברת 'רובלוקס' נמסר: "יש לנו אפס סובלנות לתוכן או התנהגויות שמקדמים או מפארים קיצוניות, כולל אנטישמיות. הסרנו את התוכן המדובר ואסרנו על האנשים שיצרו אותן להשתמש בזה. אנו פועלים ללא לאות כדי לשמור על פלטפורמה בטוחה, ומשתמשים בכלי זיהוי ידניים ואוטומטיים כדי להסיר במהירות מצבים שאינן עומדות בתקנים הקהילתיים שלנו".

תאי גזים נאצים משחק ילדים משחק וידאו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד