כ"ו אייר התשפ"ד
03.06.2024
הסכם הגרעין בווינה

שר החוץ לפיד: "העולם לא יכול להסכים לתנאים המחוצפים האלה"

לפיד בפתח ישיבת הסיעה: "איראן מבקשת מהמעצמות בונוס על ההסכם: ביטול ההגדרה של משמרות המהפכה כארגון טרור. היא רוצה שארגון הגג של חיזבאללה, של הג'יהאד האסלאמי, של הח'ותים בתימן, לא יוגדר כארגון טרור. אם משמרות המהפכה הם לא ארגון טרור, אז מה הם כן? חוג לריקודי עם?"

שר החוץ לפיד: "העולם לא יכול להסכים לתנאים המחוצפים האלה"
יאיר לפיד צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

שר החוץ ויו"ר יש עתיד, יאיר לפיד התייחס היום (שני) בפתח ישיבת סיעת 'יש עתיד' למו"מ המתנהל בווינה והבהיר כי ישראל אינה כפופה להסכם והיא תמשיך להגן על ביטחונה. לפיד תקף את הדרישות מרחיקות הלכת של האיראנים במו"מ.

"הסכם גרעין גרוע עומד להיחתם בווינה. זה אותו הסכם שנחתם ב-2015, אבל אז הוא הגביל את איראן מהעשרת אורניום לעשר שנים. בחתימה המחודשת, הם לא עשו דבר אחד פשוט: הם לא שינו את התאריכים", פתח לפיד.
 
לדבריו, "הם השאירו את תאריך התפוגה של חלק גדול מההגבלות על איראן ב-2025. עוד שנתיים וחצי. בעוד שנתיים וחצי ההגבלות על איראן ייעלמו. היא תוכל להחזיר לפעולה את הצנטריפוגות המתקדמות. להעשיר אורניום לפצצה".
 
"ואם זה לא מספיק," אומר לפיד, "איראן מבקשת מהמעצמות בונוס על ההסכם: ביטול ההגדרה של משמרות המהפכה כארגון טרור. היא רוצה שארגון הגג של חיזבאללה, של הג'יהאד האסלאמי, של הח'ותים בתימן, לא יוגדר כארגון טרור".
 
לפיד תוהה, "אם משמרות המהפכה הם לא ארגון טרור, אז מה הם כן? חוג לריקודי עם?" לדבריו, "העולם לא יכול להסכים לתנאים המחוצפים האלה. אסור לו להזרים עשרות מיליארדי דולרים לאיראן, ולתת לה להמשיך להפיץ טרור בעולם."
  
בסיום הבהיר: "שיהיה ברור: אנחנו לא כפופים להסכם הזה. ישראל תשמור על בטחונה בעצמה. יש לנו צבא חזק, יש לנו את המוסד, יש לנו ממשלה נחושה, אנחנו לא נהסס לפעול כדי למנוע מאיראן להגיע למטרתה".

יאיר לפיד הסכם גרעין איראן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד