כ"ו אייר התשפ"ד
03.06.2024
מצפצף על מנהיגי העולם

פוטין מאיים בנאום לאומה ומעלה את רף המתח

נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, החליט להכיר באזורי הבדלנים הרוסים באוקראינה כשטח רוסי, המהלך של מוסקבה ככל הנראה יטרפד הצעה של הרגע האחרון לפסגה כדי למנוע מרוסיה לפלוש לאוקראינה

פוטין מאיים בנאום לאומה ומעלה את רף המתח
נשיא רוסיה פוטין צילום: דוברות הקרמלין

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין נשא הערב (שני) נאום לאומה, כשקודם לכן הבהיר בפני מנהיגי צרפת וגרמניה שהוא מתכנן לחתום על צו שיכיר בשני אזורים במזרח אוקראינה כישויות עצמאיות. מנהיגי צרפת וגרמניה הביעו אכזבה לאחר ששמעו את ההחלטה.

המערב הזהיר שוב ושוב את רוסיה שלא להכיר באזורים הבדלניים בדונייצק ולוהנסק, מהלך שלמעשה קובר תהליך של דיפלומטיה, אך נראה שפוטין כבר קיבל את ההחלטה ומצפצף על מנהיגי העולם.

בנאום לאומה ששודר בכלי התקשורת ברוסיה ובעולם, אמר ולדימיר פוטין, כי אוקראינה מתכננת לייצר נשק גרעיני משלה, וכינה זאת מהלך בלתי מקובל עבור מוסקבה. פוטין טען כי אוקראינה ביקשה להשיג זאת באמצעות טכנולוגיה סובייטית.

פוטין אמר כי השלטונות של אוקראינה מזוהמים בנגיף של לאומנות ושחיתות, ופוגעים במנהיגי המדינה השכנה. בנאום אמר הנשיא הרוסי גם כי לאוקראינה מעולם לא הייתה מסורת של מדינה אמיתית.

פוטין החל את נאומו בהיסטוריה, ואמר כי אוקראינה המודרנית "נוצרה" על ידי רוסיה. הוא כינה את אירועי הלחימה ב-2014 - בהם מפגינים הפילו את הנשיא הפרו-רוסי של אוקראינה - "הפיכה". פוטין אומר, מבלי לספק ראיות, שאוקראינה נשלטת מבחוץ וכי היא "נשדדה" כאשר ברית המועצות התפרקה ב-1991. זו לא הפעם הראשונה שפוטין אומר זאת. בעבר אמר וכינה את קריסת ברית המועצות "קטסטרופה גיאופוליטית".

בהמשך הנאום הוא מתח ביקורת על המנהיג הקומוניסטי לשעבר ולדימיר לנין, וכינה אותו "הסופר והאדריכל של אוקראינה" והאשים אותו כי "קיפח את רוסיה".

"לא ניתן ליפה את טעויות העבר. ההסדרים המדיניים הנוכחיים, יעילים ככל שיהיו, לא יכולים להיות הבסיס למבנה המדינתי. אינני מאשים איש. התנאים בזמן מלחמת האזרחים היו קשים. זו עובדה. בשל מדיניות הבולשביקית, נוצרה אוקראינה. לנין הוא היוצר והאדריכל של המדינה הזאת". כך פוטין.

מלחמת אוקראינה רוסיה ולדימיר פוטין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד