כ"ו אייר התשפ"ד
03.06.2024
התורם מהצפון מנע טרגדיה

ניצלו חייו של בן ה-14: המחלה חזרה גם בכליה שקיבל מאביו

רועי קיבל את חייו במתנה הודות לתרומת כליה אלטרואיסטית. זוהי הפעם השנייה בה עבר רועי השתלת כליה, לאחר שלפני כ-9 שנים קיבל תרומה מאביו

ניצלו חייו של בן ה-14: המחלה חזרה גם בכליה שקיבל מאביו
רועי קיבל את חייו במתנה הודות לתרומת כליה אלטרואיסטית צילום: מרכז שניידר

חייו של רועי בוזנח בן ה-14 מבאר יעקב ניצלו, לאחר שעבר השתלת כלייה במרכז שניידר לרפואת ילדים.

רועי אובחן בגיל שנתיים עם מחלת הכליות FSGS ((Focal Segmental Glomerulosclerosis, מחלה הגורמת לתסמונת נפרוטית, המתאפיינת בהפרשה גדולה של חלבון בחלק התחתון של הגוף, ומובילה בחלק מהמקרים לאי ספיקת כליות מתקדמת, עד כדי צורך בטיפול כלייתי חליפי - דיאליזה ו/או השתלת כליה.

רועי מטופל במחלקת הדיאליזה של מרכז שניידר מאז האיבחון, בה עבר טיפולים שונים ומורכבים לאורך השנים. לפני כתשע שנים, כשהוא רק בן 5, נזקק רועי לתרומת כליה, אותה קיבל מאביו, עמיר. מאחר והמחלה חזרה בכליה המושתלת מיד לאחר ההשתלה, התפקוד שלה התדרדר, ולכן לפני כשנתיים התבשרה המשפחה כי רועי זקוק לתרומה נוספת.

לאחרונה התקבלה הבשורה שכה חיכו לה: נמצאה כליה מתאימה מתורם אלטרואיסטי. התורם הוא יקיר, בן 30 מהצפון המטפל בנוער בסיכון, שהחליט לעשות מעשה אצילי ולתרום את כלייתו, באמצעות עמותת "תקווה ומרפא", לילד שאינו מכיר.

עמיר בוזנח, אביו של רועי אמר כי "אין לנו מילים כדי להודות לתורם שכשמו כן הוא- יקיר ויקר, על שהחליט על מעשה אצילי לא מובן מאליו ועם כל כך הרבה יכולת לעשות שינוי, ובזכותו רועי יכול להמשיך לחיות ולתפקד כמו כל אחד. אנו רוצים לציין לטובה את כל הצוות בשניידר שטיפל, תמך, עודד וחיזק אותנו ואת רועי".

שתי הפרוצדורות- הוצאת הכליה מיקיר והשתלתה ברועי בוצעו במרכז שניידר על ידי צוות מערך ההשתלות בהובלת ד"ר סיגל אייזנר, מנהלת יחידת השתלות כליה במרכז שניידר. עם סיום הניתוח, הועבר יקיר להמשך טיפול בבית החולים בילינסון, ורועי הועבר לטיפול ביחידה לטיפול נמרץ במרכז שניידר, בראשות פרופ' אלחנן נחום.

שניידר השתלת כליה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד