כ"ו אייר התשפ"ד
03.06.2024
העולם כבר לא עומד מנגד

מה רוסיה רוצה מאוקראינה, ומה צופן העתיד

העתיד לא ברור, והמערב מנסה בכוח למנוע שפיכות דמים, על פניו זה נראה כי פוטין החליט לפלוש, השאלה האם אוקראינה תגיב, בניגוד לעבר, אוקראינה יותר חזקה מ-2014, ב-2014 העולם אפילו לא מצמץ כשפוטין השתלט על חצי האי קרים, הפעם העולם החופשי לא מתכוון לוותר, ומאיים בסנקציות כלכליות כבדות נגד רוסיה, אך פוטין לא נבהל

מה רוסיה רוצה מאוקראינה, ומה צופן העתיד
ולדימיר פוטין/ולודימיר זלנסקי צילום: הקרמלין/דוברות נשיא אוקראינה

שלוש סיבות שבגינן רוסיה עשויה לפלוש לאוקראינה, וזאת לאחר הנאום הלוחמני שנשא אתמול (שני) הנשיא ולדימיר פוטין. עדיין שוררת מתיחות בגבול בין רוסיה לאוקראינה והערכה היא כי למעלה מ-150,000 חיילים רוסים התאספו לקראת פלישה אפשרית. האם הצבא הרוסי אכן יפלוש? מה המטרה של ולדימיר פוטין?

1. פוטין אמר כי התרחבות נאט"ו היא מאיימת, ולכן העובדה שאוקראינה יכולה להצטרף לאיחוד האירופי ולהצטרף לנאט"ו היא דאגה, בדצמבר 2021 דרשה רוסיה ערבות שאוקראינה לעולם לא תצטרף לנאט"ו, ושנאט"ו תורה לכוחות במדינות מזרח אירופה אחרות לסגת, אבל זה לא קרה. יתרה מזאת, ארה"ב מכרה מאות טילים נגד טנקים לאוקראינה בשנים האחרונות, וטורקיה סיפקה לצבא אוקראינה מל"טים חמושים.

2. קייב ואוקראינה היו בעבר חלק חשוב מברית המועצות, כאשר פוטין רואה בהתפרקותה בשנות ה-90 צעד אחורה. בעבר הוא תייג את קייב כ"אם הערים הרוסיות", וזו הסיבה שיש יותר אובססיה לאוקראינה ובירתה מאשר למדינות אחרות שרוסיה חלקה איתן גבול.

3. תיאוריה נוספת היא שפוטין רוצה להשליך את כל כובד משקלו שרוסיה היא עדיין מעצמת על. הוא חוזר על ההיסטוריה, שבה מעצמות גדולות עושות את זה, אך לפעמים התוצאות הרוס אסון.

העתיד לא ברור, והמערב מנסה בכוח למנוע שפיכות דמים, על פניו זה נראה כי פוטין החליט לפלוש, השאלה האם אוקראינה תגיב, בניגוד לעבר, אוקראינה יותר חזקה מ-2014, ב-2014 העולם אפילו לא מצמץ כשפוטין השתלט על חצי האי קרים, הפעם העולם החופשי לא מתכוון לוותר, ומאיים בסנקציות כלכליות כבדות נגד רוסיה, אך פוטין לא נבהל, הוא יודע שבמוקדם או במאוחר אירופה תצטרך את רוסיה בוודאי בגלל שסין תומכת ברוסיה, סין ורוסיה הן בנות ברית, שתיהן שונאות את ארצות הברית ויעשו הכל כדי להראות לעולם שרוסיה לא נבהלת מסנקציות.

רוסיה יכולה לרמוס את אוקראינה בתוך כמה ימים, אם חלילה תפרוץ מלחמה יהיה מרחץ דמים גדול, ימותו אלפי אוקראינים ואלפי רוסים, פוטין לבסוף יכבוש את אוקראינה, השאלה הגדולה האם אוקראינה תיכנע ללא קרב או שהם יאבקו עד טיפת הדם האחרונה, על פניו זה נראה שנשיא אוקראינה לא ירצה להיות זה שאחראי על שפיכות דמים, ויש סיכוי גדול מאוד שהוא ימלט מאוקראינה יחד עם כל ממשלתו לארצות הברית.

מלחמת אוקראינה רוסיה ולדימיר פוטין ולדימיר זלנסקי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד