כ"ה אייר התשפ"ד
02.06.2024
סרטון ויראלי

"אתה גמור" • חייל אוקראיני פרסם אזהרה לרוסים

חייל אוקראיני שפרסם תיעוד בו הוא מאיים על החיילים הרוסים ומלגלג עליהם, הפך לוויראלי תוך שעות ספורות. "יש לנו חיל אוויר ויש לנו טנקים! יש לנו הכל. החיים שלכם הם שלנו חברים". הוא המשיך וקרא לרוסיה להיכנע, ואמר שחיילים רבים "כבר בחרו בדרך זו"

"אתה גמור" • חייל אוקראיני פרסם אזהרה לרוסים
החייל שמאיים על הרוסים צילום: צילום מסך

חייל אוקראיני פרסם אזהרה חריפה לרוסיה, והפציר בכוחותיהם להיכנע ולסגת בזמן ש"עדיין יש להם את הסיכוי הזה".

בתיעוד נראה החייל עומד בחוץ, לבוש בציוד הסוואה ומחזיק ברובה. לאורך הסרטון, החייל עם חיוך מפחיד על פניו וצוחק כשהוא פונה לחיילים הרוסים הפולשים לאוקראינה שהם "גמורים".

"אני אקליט את זה ברוסית כדי שיהיה ברור", הוא אומר, "טוב חברים - מה קורה? מה, האם הלילה האוקראיני שקט? הכל טוב אתכם הילדים? מה אתה חושבים? מה עף מעליכם עכשיו? מה אתם חושבים - מה מרשרש בשיחים חבר'ה שלי? איזה מחשבות יש לכם לגבי זה? מה לעזאזל זה צריך להיות? חבר'ה, אתם מטורפים".

הוא המשיך: "הפסקתם לעת עתה. אנחנו בסדר. אנחנו מוצאים את הרזרבות שלנו (מילואים). יש לנו חיל אוויר ויש לנו טנקים! יש לנו הכל. החיים שלכם הם שלנו חברים". הוא המשיך וקרא לרוסיה להיכנע, ואמר שחיילים רבים "כבר בחרו בדרך זו".

הלגלוג של החייל האוקראיני אינו סתמי. נשיא רוסיה ולדימיר פוטין זעם על כך שהפלישה שלו לאוקראינה לא הייתה קלה לאחר שכוחות רוסים לא הצליחו לכבוש אפילו עיר גדולה אחת בשלושה ימים של לחימה, לפי חבר בפרלמנט האיחוד האירופי שאמר שהוא מצטט דיווחי מודיעין אוקראיני. "פוטין זועם, הוא חשב שכל המלחמה תהיה קלה והכל ייעשה תוך 1-4 ימים", צייץ ריהו טראס, ראש ההגנה לשעבר של נאט"ו אסטוניה בטוויטר .

"הרוסים בהלם מההתנגדות העזה שהם נתקלו בהם", אמר טראס. הוא טען שהדו"ח מראה שאין לרוסים תוכנית למקרה שאוקראינה תילחם בחזרה. הוא ציטט גורמי מודיעין אוקראינים, שאמרו "פוטין משתולל. הוא היה בטוח שזה יהיה טיול".

גורמים רשמיים בהגנה האמריקאית אמרו גם בשבת כי הכוחות הרוסיים מתוסכלים מעוצמת ההתנגדות האוקראינית. אזרחים רגילים הצטרפו לכוחות אוקראינים, הכינו בקבוקי תבערה, חסמו כבישים ואף ירו על צמיגי כלי רכב רוסיים כדי לעכב את התקדמותם.

מלחמת אוקראינה רוסיה חייל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד