כ"ה אייר התשפ"ד
02.06.2024
מבוכה לביידן

סקר בארצות הברית: פוטין לא היה פולש בתקופת טראמפ

רוב האמריקנים דמוקרטים כרפובליקנים סבורים שפוטין לא היה פולש לאוקראינה אם טראמפ היה כיום נשיאה של ארצות הברית וכי הוא זיהה את חולשתו של ביידן כשהזדמנות לבצע את מה שתכנן מזמן

סקר בארצות הברית: פוטין לא היה פולש בתקופת טראמפ
ולדימיר פוטין ודונלד טראמפ צילום: דוברות הקרמלין

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין לא היה פולש לאוקראינה אילו נשיא ארה"ב דונלד טראמפ עדיין היה בתפקיד, כך אמרו רוב האמריקנים לפי תוצאות סקר חדש.

הסקר שערך מרכז הרווארד, למחקרים פוליטיים אמריקאים (CAPS) ופורסם ביום שישי, מצא כי 62% מהאמריקאים מאמינים כי פוטין "לא היה לוחץ על ההדק" אם טראמפ עדיין היה נשיא, כך דיווח אתר The Hill. עם זאת, 38 אחוז מכלל האמריקנים שנשאלו, מאמינים שפוטין היה פולש לאוקראינה גם אם טראמפ היה נשיא.

85% מהרפובליקנים סבורים כך, אך גם 38% מהדמוקרטים חושבים כך,  59% נוספים מהמצביעים אמרו שפוטין החליט לפלוש מכיוון שפוטין חש בחולשה מצד הנשיא ג'ו ביידן, רק 41% אמרו שההחלטה לפלוש לא מילאה תפקיד בהחלטתו של פוטין לגבי מי הנשיא האמריקני. נתונים לא ממש מחמיאים לנשיא הדמוקרטי המכהן ג'ו ביידן.

זמן קצר לאחר שרוסיה פלשה לאוקראינה ביום רביעי בלילה הנשיא ביידן גינה את הפלישה ותיאר אותה כ"מתקפה בלתי מוצדקת" והביע סולידריות עם אוקראינה. ארה"ב הטילה סנקציות על מוסדות פיננסיים רוסיים, ונגד האליטות הרוסיות.

הסקר (CAPS-Haris Poll) של אוניברסיטת הרווארד נערך בין ה-23 בפברואר ל-24 בפברואר בהשתתפות 2,026 איש.

ולדימיר פוטין מלחמת אוקראינה רוסיה דונלד טראמפ ג'ו ביידן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד