י"א אייר התשפ"ד
19.05.2024
איום מצמרר

רודן בלארוס מאיים: הסנקציות יובילו למלחמת עולם שלישית

הדיקטטור של בלארוס, לוקשנקו מזהיר שהסנקציות של המערב "דוחפות את רוסיה למלחמת עולם שלישית" לאחר שפוטין איים עם כוחות ההרתעה הגרעיניים שלו, נשיא אוקראינה זלנסקי אמר שהוא לא תולה תקוות רבות לשיחות השלום שיחלו היום

רודן בלארוס מאיים: הסנקציות יובילו למלחמת עולם שלישית
נשיא בלארוס צילום: מתוך שידורי כאן 11

נשיא בלארוס, אלכסנדר לוקשנקו, פרסם הלילה (שני) איום מצמרר כי הסנקציות של המערב על רוסיה דוחפות את הקרמלין למלחמת עולם שלישית, לאחר שולדימיר פוטין העמיד את כוחות ההרתעה הגרעיניים שלו בכוננות. כך דיווח ה'דיילי מייל'.

דבריו של לוקשנקו מגיעים על רקע ההסכמה של קייב ומוסקבה לקיים שיחות שלום בגבול אוקראינה-בלארוס, אם כי נשיא אוקראינה, וולודימיר זלנסקי הודה שהוא לא תולה תקוות כי התוצאה תהיינה חיוביות, והוסיף שהוא חייב לפחות לנסות.

כמו כן האיחוד האירופי הכין חבילה חדשה של סנקציות נגד משטרו של פוטין, וסגר את המרחב האווירי שלו בפני כל המטוסים הרוסיים, ואסר על מקורות התעמולה של הקרמלין לשדר באיחוד האירופי. מה שהביא את חברת התעופה הרוסית 'אירפלוט' להודיע כי היא מפסיקה את כל הטיסות לאירופה.

"עכשיו יש הרבה דיבורים נגד מגזר הבנקאות, הגז, הנפט, וסוויפט" אמר לוקשנקו., "זה יותר גרוע ממלחמה. זה דוחף את רוסיה למלחמת עולם שלישית. צריך להיות מאופק כאן כדי לאט את ההסתבכות בצרות. כי מלחמה גרעינית היא הסוף של הכל".

בתוך כך, משרד הבריאות של אוקראינה עדכן אמש כי 352 אזרחים, בהם 14 ילדים, נהרגו מאז תחילת הפלישה של רוסיה. עוד נכתב כי 1,684 בני אדם, בהם 116 ילדים, נפצעו.

אלכסנדר לוקשנקו בלארוס ולדימיר פוטין מלחמת אוקראינה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד