י"א אייר התשפ"ד
19.05.2024
דורש להצטרף לאיחוד

זלנסקי מתעקש: "אלפי חיילים רוסיים נהרגו"

"בעוד הפלישה לאוקראינה נמשכת, המדינה הרוסית סובלת כאילו המלחמה עברה לשטחה" כך אומר נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי במהלך נאום לאומה האוקריאנית

זלנסקי מתעקש: "אלפי חיילים רוסיים נהרגו"
נשיא אוקראינה ולודימיר זלנסקי צילום: משרד ההגנה האוקראיני

שעות קודם המפגש בין המשלחת הרוסית לאוקראינית בגבול בלארוס, נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי נשא נאום לאומה האוקריאנית: "כל עוד הפלישה הפושעת הזו לאוקראינה נמשכת, המדינה הרוסית סובלת כאילו המלחמה עברה לשטחה. למה כל זה קרה לכם? אמהות רוסיות, מפעלים רוסיים, או סתם אנשים רגילים. בשביל מה באתם לכאן?" שאל הנשיא.

זלנסקי טען בנאומו כי 4,500 חיילים רוסים כבר נהרגו. "למה כולכם באתם לכאן? למה טורים של כלי הרכב המשוריינים שלכם יוצאים נגדנו מחצי האי קרים שלנו ומעוד מקומות. שוב, 4,500 כובשים רוסים נהרגו", אמר.

לדבריו, אירופה סגרה את השמיים בפני כל המטוסים הרוסיים, העסקים העולמיים מסרבים לכל קשר עם חברות רוסיות. "בואו נראה איך השבוע הזה יסתיים עבור המטבע הרוסי, תהיה נפילת רובל גדולה", אמר.

כמו כן הנשיא וולודימיר זלנסקי דרש להצטרף במיידי לאיחוד האירופי, "האירופים מודעים לכך שהחיילים שלנו נלחמים למען המדינה שלנו, ולכן למען אירופה כולה, למען שלום כל מדינות האיחוד האירופי, למען חיי ילדים, למען שוויון, למען דמוקרטיה. וזה נותן לנו את הזכות המלאה לעשות את הדברים הבאים: אנו פונים לאיחוד האירופי להצטרף לאוקראינה באופן מיידי תחת נוהל מיוחד חדש", אמר זלנסקי.

הוא הוסיף כי הוא אסיר תודה לשותפים על תמיכתם חסרת התקדים באוקראינה, בפרט על ההחלטה לספק לנו נשק ואמצעים אחרים. במקביל הדגיש הנשיא כי מטרת המדינה שלנו היא להיות ביחד עם כל האירופים ובעיקר להיות שווים. הנשיא משוכנע ש"אוקראינה ראויה לכך וזה הוגן ואפשרי".

אתמול הודיע הנציג העליון של האיחוד האירופי ג'וזף בורל, כי האיחוד האירופי מתכוון להעניק לאוקראינה 500 מיליון יורו בסיוע הגנה, מתוכם 450 מיליון יורו אשר יושקעו על נשק קטלני וציוד, כולל מטוסי קרב.

ולדימיר זלנסקי מלחמת אוקראינה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד