כ"ה אייר התשפ"ד
02.06.2024
דאגה בישראל

איראן: הסכמות על 98 אחוזים מטיוטת הסכם הגרעין

בכיר במשלחת האיראנית לשיחות בווינה אישר לראשונה כי טיוטת הסכם בין שני הצדדים מוכנה, אם כי מוקדם יותר הכחישה טהראן דיווח של 'רויטרס' המצטט מקורות אחרים על קיומו של מסמך כזה

איראן: הסכמות על 98 אחוזים מטיוטת הסכם הגרעין
אילוסטרציה צילום: Pixabay

טיוטת הסכם הגרעין מוכנה בווינה "97-98 אחוזים" מהלך שיחזיר את ההסכם הגרעין של 2015, כך אמר דובר משרד החוץ של איראן ביום שני בתדרוך לעיתונאים.

הדובר, סעיד חטיבזאדה, אישר לראשונה כי טיוטת הסכם בין שני הצדדים מוכנה, אם כי מוקדם יותר הכחישה טהראן דיווח של 'רויטרס' המצטט מקורות אחרים על קיומו של מסמך כזה.

ח'טיבזאדה לא הזכיר מה הם 2 או 3 אחוז הנותרים מהבעיות, אבל גם איראן וגם ארה"ב הדגישו בימים האחרונים כי "בעיות חשובות וחמורות נותרו לא פתורות".

הדובר חזר והדגיש כי על המערב לפתור שלוש שאלות מפתח כדי להגיע להסדר, לפי סוכנות הידיעות ISNA בטהראן. "הגעה להסכם טוב אפשרית, עדיין נותרו שלוש סוגיות מפתח לפתרון. מעצמות ארה"ב ואירופה לא קיבלו החלטות פוליטיות בנושאים מרכזיים אלה", אמר חטיבזאדה.

ארצות הברית, בריטניה, צרפת וגרמניה המקיימות משא ומתן בווינה אמרו כי הגישו את הצעתן הסופית לטהראן, ועל ממשלת איראן להגיב. ערוץ הטלוויזיה Iran International דיווח ביום שבת כי וושינגטון הטילה "מועד אחרון מיידי" בדרישה לתגובה מטהראן. מקורות במשרד החוץ האיראני אישרו כי המועד שנקבע הוא עניין של ימים.

בכירים איראנים ערכו כמה פגישות בימים האחרונים, אך מקורות אמרו לערוץ Iran International כי פגישה ביום שישי האחרון בה נכח המנהיג העליון עלי חמינאי הסתיימה באופן לא ברור. ח'טיבזאדה אמר היום כי ראש המשא ומתן הראשי של איראן עלי באגרי-קאני חזר לווינה כדי להמשיך את השיחות.

באגרי קאני, שטס לטהראן בשבוע שעבר להתייעצויות עם בכירים איראניים, אמר כי "איראן תמשיך את המשא ומתן עם אג'נדה ברורה שמטרתה לפתור את הסוגיות הנותרות".

ביום ראשון אמר חטיבזאדה כי איראן לא תקבל כל מועד שנקבע על ידי המערב. "איראן לא מקבלת זמנים", אמר ח'טיבזאדה, בתגובה לדיווחים בתקשורת לפיהם ארצות הברית קבעה מועד אחרון לשיחות הגרעין בבירת אוסטריה וינה.

 

איראן הסכם גרעין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד