ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
"עבדו עלינו"

חייל רוסי לאמו: "פוגעים בכולם, גם באזרחים"

הודעות טקסט שנכתבו לכאורה על ידי חייל רוסי לאמו מתארות כיצד הצבא הרוסי הפולש "פוגע בכולם, אפילו באזרחים"

חייל רוסי לאמו: "פוגעים בכולם, גם באזרחים"
צבא רוסיה צילום: משרד ההגנה הרוסי

צילום של טקסטים, שנשלחו על ידי חייל רוסי לאימו לפני שנהרג, פורסמו על ידי שירות הביטחון של אוקראינה בטלגרם, ופורסמו בכלי התקשורת אוקראיניים, נסיבות מותו של החייל לא נחשפו.

בחילופי הדברים שאומתו רק על ידי מקורות אוקראינים, החייל אומר לאמו, ברוסית, שהוא כבר לא נמצא בחצי האי קרים לעשות אימונים. כשאמו שואלת אם היא יכולה לשלוח לו חבילה, הוא אומר "הדבר היחיד שאני רוצה עכשיו זה לתלות את עצמי". הוא ממשיך ומסביר שהוא נמצא באוקראינה, שם יש "מלחמה אמיתית".

"אני מפחד, אנחנו פוגעים בכולם, אפילו באזרחים", כתב. "אמרו לנו שאנשים יקבלו אותנו כאן, אבל הם קופצים מתחת לכלי הרכב שלנו, לא נותנים לנו לעבור. קוראים לנו פאשיסטים. אמא, זה כל כך קשה". הדיווחים הללו מגיעים כאשר אוקראינה ובעלות בריתה קראו לערוך חקירה של האו"ם לגבי פשעי מלחמה אפשריים שביצעה רוסיה במהלך פעולותיה באוקראינה ביום שני.

מועצת זכויות האדם של האו"ם הצביעה ביום שני על קבלת בקשתה של אוקראינה לקיים דיון דחוף ביום חמישי על פלישת רוסיה. אם תתקבל ההצעה לחקירה, ועדה של שלושה מומחים בלתי תלויים תחקור את כל ההפרות לכאורה של החוק הבינלאומי בקרים ובאזורי דונייצק ולוהנסק מאז 2014 ובאזורים אחרים באוקראינה מאז פלישת רוסיה בשבוע שעבר.

שגרירת אוקראינה באו"ם בז'נבה, יבניה פיליפנקו, אמרה למועצת זכויות האדם: "כוחות רוסיים מנסים לזרוע פאניקה בקרב האוכלוסייה על ידי התמקדות ספציפית בגני ילדים ובתי יתומים, בתי חולים ורכבי סיוע רפואי ניידים ובכך לבצע מעשים שעלולים להסתכם בפשעי מלחמה".

מלחמת אוקראינה רוסיה צבא רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד