ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
היום השישי למלחמה

רוסיה תחת לחץ כבד מהאו"ם להפסיק את הפלישה לאוקראינה

מלחמת רוסיה - אוקראינה: בעוד בתצלומי לווין נראית שיירת ענק של כוחות רוסיים העושה את דרכה לעיר הבירה קייב, באו"ם נערכים להצבעה נדירה שתגנה את הפלישה הרוסית | לדברי שגריר קייב באו"ם, הכוחות הרוסיים תוקפים לא רק אתרים צבאיים, אלא גם בתי חולים ואמבולנסים

רוסיה תחת לחץ כבד מהאו"ם להפסיק את הפלישה לאוקראינה
צבא רוסיה צילום: משרד ההגנה הרוסי

האו"ם פתח מושב יוצא דופן על אוקראינה בו קרא להפסקת אש מיידית. בימים הקרובים תעלה להצבעה הצעת ההחלטה המגנה את הפלישה הרוסית ודורשת את נסיגת חייליה. "מספיק! הלחימה חייבת להיפסק", אמר מזכ"ל האו"ם, אנטוניו גוטרש, לאחר פתיחת מושב החירום יוצא הדופן של העצרת הכללית ביום שני, במושב שיימשך כמה ימים יוחלט אם לגנות את הפלישה או לא.

פגישה יוצאת דופן זו של 193 חברי האו"ם, הראשונה מסוגה מזה 40 שנה והאחת עשרה בתולדותיה, החלה בדקת דומייה לזכר קורבנות הסכסוך שהחל ב-24 בפברואר עם הפלישה הרוסית לאוקראינה.

"אם אוקראינה לא תשרוד, אל לנו להיות מופתעים אם הדמוקרטיה תיכשל", אמר שגריר אוקראינה באו"ם, סרגיי קיסליציה. "הצילו את האומות המאוחדות, הצילו את הדמוקרטיה ותגנו על הערכים שבהם אנו מאמינים", הפציר בנאום.

תחת הכותרת "התוקפנות של רוסיה נגד אוקראינה", הצעת ההחלטה שתעלה להצבעה באסיפה, שקודמה על ידי האירופים בתיאום עם קייב ופורסמה על ידי סוכנות הידיעות הצרפתית AFP, "מגנה בכל הכוח את התוקפנות הרוסית נגד אוקראינה".

הטקסט שעליו עובדים, יגנה את הפלישה הרוסית וידרוש את נסיגת חייליה. "מלחמה היא לא התשובה", אמר מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרס והדגיש כי "אנחנו צריכים שלום עכשיו". הטיעון של רוסיה להגנה עצמית נדחה מכל וכל על ידי המערב וכן על ידי האו"ם, המאשים את מוסקבה בהפרת סעיף 2 באמנת האו"ם, המחייב את חבריה להימנע מכל איום או שימוש בכוח ליישוב סכסוך.

חברת מאסטרקארד חוסמת מספר מוסדות פיננסיים בגלל סנקציות על רוסיה. מאסטרקארד חסמה מספר מוסדות פיננסיים רוסיים מרשת התשלומים שלה כתוצאה מהסנקציות שהוטלו על רוסיה בשל פלישתה לאוקראינה.

ראש ממשלת אוסטרליה, סקוט מוריסון, אמר שממשלתו תספק לאוקראינה 50 מיליון דולר כדי לעזור להדוף את הפלישה הרוסית. "אנחנו מדברים על טילים, אנחנו מדברים על תחמושת, אנחנו מדברים על תמיכה בהגנה על המולדת שלהם באוקראינה, ונעשה זאת בשיתוף עם נאט"ו".

דיפלומטים אומרים כי איחוד האמירויות הערביות נמנעה משתי הצבעות על החלטות מועצת הביטחון של האו"ם המגנות את פלישת רוסיה לאוקראינה כדי לזכות בתמיכת מוסקבה באמברגו נשק על המורדים החות'ים בתימן.

דיפלומט במועצת הביטחון אמר לסוכנות הידיעות רויטרס כי איחוד האמירויות ערכה "הסכם עם השטן" כדי להבטיח את תמיכתה של רוסיה. דיפלומט אחר אמר לסוכנות הידיעות הצרפתית AFP: "אנחנו כועסים מאוד על האמירויות ומשוכנעים שהם עשו עסקה מלוכלכת עם רוסיה" שמקשרת את החות'ים ואוקראינה.

שגריר קייב באו"ם, סרגיי קיסליציה, אומר שכוחות רוסים "תוקפים בתי חולים, ניידות רפואה ואמבולנסים" באוקראינה. "זו לא פעולה של מדינה עם דאגה ביטחונית לגיטימית", אמר קיסליצה בישיבת חירום של מועצת הביטחון של האו"ם. "זו פעולה של מדינה שנחושה להרוג אזרחים. אין ויכוח. אלו פשעי מלחמה".

מלחמת אוקראינה רוסיה או"ם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד