ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
זלנסקי משחרר אסירים לחזית

הטבעת מתהדקת: שיירה ענקית של שריון רוסי בדרך לקייב הבירה

בדרך למצור על קייב: חברת לוויינים פרטית מעדכנת הבוקר כי שיירת הכוחות הרוסיים שעושה את הדרך לכיוון הבירה קייב, עומדת על כ-64 ק"מ - נתון  משמעותי יותר ממה שדיווחה החברה אתמול - 27 ק"מ | הנשיא זלנסקי הורה לשחרר אסירים מבתי הכלא בתמורה להשתתפותם בקרבות

הטבעת מתהדקת: שיירה ענקית של שריון רוסי בדרך לקייב הבירה
צבא אוקראינה צילום: צבא אוקראינה

רוסיה לא מוותרת, מתמונות לוויין עולה, ששיירה באורך 65 קילומטרים של שריון רוסי עושה את דרכה לבירת אוקראינה קייב. חברת לוויינים פרטית אמריקאית Maxar Technologies, מסרה כי פריסות נוספות של כוחות קרקע ויחידות מסוקי תקיפה קרקעיות נראו בדרום בלארוס, פחות מ-35 קילומטר צפונית לגבול אוקראינה.

מקור אמריקאי אמר ל-CNN, כי רוסיה צפויה להטיל מצור על קייב, מהלך שיביא ללוחמה עירונית עקובה מדם. שורה של כלי רכב רוסיים כל כך נרחבת עד שהוא לא נתפס כולו בצילומי לוויין של יום שני. לא ברור אם כל כלי הרכב בשיירה פנו לאותו יעד סופי, או שכוחות הצבא יתפצלו ויקיפו את הבירה.

אך לא רק קייב, חיילים רוסים מקיפים את העיר חרסון שבדרום אוקראינה, כך לפי עיתונאי וגורם מקומי.

"העיר למעשה מוקפת, יש הרבה חיילים רוסים וציוד צבאי מכל הצדדים, הם הקימו מחסומים ביציאות", דיווחה העיתונאית אליונה פנינה לערוץ הטלוויזיה האוקראיני 24. גם ראש עיריית העיר איגור קולכאייב אמר בפייסבוק כי "צבא רוסיה מקים מחסומים בכניסות לחרסון".

בתוך כך, אסירים אוקראינים בעלי ניסיון קרבי ישוחררו מהכלא ויורשו לרצות את חובם לחברה בחזית הסכסוך עם רוסיה, כך הודיע ​​אתמול הנשיא וולודימיר זלנסקי.

זלנסקי אמר שהאסירים יוכלו לשלם את חובם לחברה בצורה הזאת. "על פי החוק הצבאי, אוקראינים בעלי ניסיון קרבי אמיתי ישוחררו ממעצר ויוכלו לפצות על פשעם בנקודות החמות ביותר של הסכסוך", כך זלנסקי. "קיבלנו החלטה שהיא לא קלה מבחינה מוסרית, אבל מועילה מבחינת ההגנה שלנו, המפתח הוא עכשיו ההגנה".

זלנסקי גם הפציר בחיילים הרוסים להניח את נשקם במהלך נאום בווידאו. "תנטשו את הציוד שלכם, צאו מפה, אל תאמינו למפקדים שלכם, אל תאמין לתועמלנים שלכם, פשוט הצילו את חייכם", אמר זלנסקי.

הוא טען כי יותר מ-4,500 חיילים רוסים כבר איבדו את חייהם במהלך המלחמה. השלטונות הרוסיים הודו שכוחותיהם ספגו אבדות, אך טרם מסרו מספר הרוגים רשמי.

 

 

מלחמת אוקראינה רוסיה ולדימיר זלנסקי אסירים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד