ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
"אנשים חוזרים מתים בלי ידיים ורגליים"

החיילים היהודים מתפללים ומספרים: "חייבים לקחת רוסים בשבי, להרוג אותם"

מלחמת רוסיה-אוקראינה: אשר יוסף צ'רקסקי ובנו דוד, חסידי חב"ד שהצטרפו לכוחות צבא אוקראינה, הגיעו להתפלל לשלום המולדת | דוד מספר: אם יש פה רוסים בעיר - אנחנו חייבים לקחת אותם בשבי, להרוג אותם". עוד אמר: "מי שלא פוחד הוא טיפש. אני רואה איך אנשים מתים, מגיעים בלי ידיים, בלי רגליים"

החיילים היהודים מתפללים ומספרים: "חייבים לקחת רוסים בשבי, להרוג אותם"
אשר יוסף צ'רקסקי ובנו דוד בתפילת שחרית הבוקר צילום: שלמה ריזל

אשר יוסף צ'רקסקי ובנו דוד, חסידי חב"ד שהצטרפו לכוחות צבא אוקראינה במאבקם נגד הפלישה הרוסית למדינה, הגיעו הבוקר (שלישי) להתפלל שחרית בבית הכנסת בעירם, בעקבות המלחמה הקשה באוקראינה.

האב והבן מסעירים את הרשת היהודית בימים האחרונים ואף העניקו מספר ראיונות לכלי תקשורת ישראליים. דוד הבן אמר בראיון ל'חדשות 13' כי הוא מוכן למות עבור אוקראינה ועבור הים היהודי שנמצא במדינה. בראיון הוא גם שלל את הדיווחים על אנטישמיות נרחבת באוקראינה ואף זלזל בכוח של הרוסים.

"אני התגייסתי כשהתחילה המלחמה ואבא התגייס כבר בתחילת 2022", סיפר דוד בראיון ל'ווינט', "אנחנו נמצאים 300 קילומטר מדונייצק. יש לנו פה קהילה מאוד גדולה, אני חושב שהכי גדולה באירופה. ב-1990 בערך הגיע לכאן הרב קמינצקי, אחרי נפילת ברה"מ והתחיל לעבוד עם הקהילה".

לדבריו, "אם יש פה רוסים בעיר - אנחנו חייבים לקחת אותם בשבי, להרוג אותם. לוקחים אותנו גם לקייב, גם לחרקוב, איפה שיש מלחמה".

כשנשאל האם יש פחד, הוא השיב כי "מי שלא פוחד הוא טיפש. אני מ-2014 רואה איך אנשים מתים, מגיעים בלי ידיים, בלי רגליים, אז כן, זה מפחיד. אתמול דיברת עם בן אדם והיום אתה שומע שהוא מת. מאתמול כל הזמן יש מטוסים עלינו".

מלחמת אוקראינה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד