א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
היום השביעי

רוסיה מגבירה את ההתקפות על הערים הגדולות באוקראינה

לילה של קרבות ומתקפות קשות באוקראינה: בז'יטומיר נהרגו ארבעה אזרחים, ביניהם ילד | העיצומים על המעצמה הרוסית נמשכים | בארה"ב מבקרים את ישראל על החלטתה שלא לשלוח נשק לאוקראינה

רוסיה מגבירה את ההתקפות על הערים הגדולות באוקראינה
פגיעת טיל בבניין בקייב צילום: משטרת אוקראינה

כוחות מוטסים רוסיים נחתו הלילה בחראקוב, כך על פי צבא אוקראינה, הכוחות נחתו במזרח המדינה, והתפתחו חילופי אש. "כוחות מוטסים רוסיים נחתו בחרקוב, ותקפו בית חולים מקומי", נמסר מטעם הצבא, "יש מאבק מתמשך בין הפולשים לבין האוקראינים".

משרד הפנים של אוקראינה אומר כי 80,000 אוקראינים חזרו הביתה מחו"ל כדי להצטרף למאבק נגד רוסיה.

ארבעה הרוגים הלילה במתקפה רוסית על ז'יטומיר, כך אומר יועץ של שר הפנים של אוקראינה, ההרוגים כוללים ילד, לאחר שבתים בעיר ז'יטומיר שבאוקראינה נפגעו מטיל שיוט רוסי. כוחות רוסיים ממשיכים להפציץ את העיר חרקוב שבמזרח אוקראינה, ויורים על שכונות מגורים כמו גם על הכיכר המרכזית של העיר, כך לפי גורם מקומי.

לטענת מושל חארקוב, אולה סינייהוב, בפוסט שפרסם בטלגרם, שבעה בני אדם נהרגו בהתקפה על בניין ממשלתי ו-24 בני אדם, בהם ילד, נפצעו.

בתוך כך, קווי המשלוחים הגדולים בעולם עוצרים משלוחים לרוסיה. חברות מדנמרק, שוויץ וצרפת, אמרו כי הם לא יקבלו עוד הזמנות עבור סחורות מרוסיה וישעו את רוב המשלוחים. בהצהרה על ההשפעה של הסנקציות נאמר מטעם החברות, "ההזמנות לרוסיה וממנה יושעו זמנית, למעט מוצרי מזון, אספקה ​​רפואית והומניטרית".

ארה"ב אמורה להכריז על איסור על טיסות רוסיות מהמרחב האווירי האמריקאי בעקבות מהלכים דומים של האיחוד האירופי וקנדה, כך על פי סוכנות הידיעות רויטרס.

הבוקר גינה מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן את ההפצצה אתמול של מגדל הטלוויזיה בסמוך לאתר ההריגה באבי יאר. "אנו מזדעזעים מהדיווחים לפיהם פצצות רוסיות נפלו ליד אתר ההנצחה של באבי יאר, והרגו אנשים נוספים במקום בו נטבחו עשרות אלפי יהודים בשואה. אנו מגנים את המלחמה האכזרית הזו נגד אוקראינה".

הסנאטור הרפובליקני לינדזי גרהם מבקר את ישראל על החלטתה שלא לשלוח נשק לאוקראינה. הסנאטור מדרום קרוליינה אמר ברשת פוקס ניוז, "פוטין הוא בריון. הוא פושע מלחמה. הוא הורס מדינה ריבונית בשם אוקראינה. ואם לא נבין נכון את אוקראינה ורוסיה, הסינים הולכים לנוע לעבר טייוואן והאיראנים יפרצו לעבר פצצה. אז זה האינטרס של כולם שאוקראינה תוכל להגן על עצמה".

מלחמת אוקראינה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד