ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024
הפלישה צוברת תאוצה

הרוסים שורפים בתים; שר ההגנה: "הם נכנסו לגיהנום, לא ניכנע!"

משרד ההגנה של רוסיה מפרסם הבוקר בהודעה רשמית כי הכוחות הרוסיים השתלטו על העיר חרסון שבדרום אוקראינה | במהלך הלילה נהרגו לפחות שני בני אדם ועוד 16 נפצעו בהפצצה רוסית בעיר ז'יטומיר, כ-120 קילומטרים ממערב לקייב | היום ייערך סבב שני בנוגע להפסקת אש 

הרוסים שורפים בתים; שר ההגנה: "הם נכנסו לגיהנום, לא ניכנע!"
ההרס בבוצ'ה צפונית לקייב צילום: באדיבות המצלם

היום ה-7 ללחימה: בתיעודים הזורמים מאוקראינה נראים בניינים עולים באש בערים חראקוב וז'יטומיר. על פי הדיווחים במקום ישנם לפחות 21 הרוגים, ו-112 פצועים.

בעקבות הפגזה מאסיבית על העיר חרקוב, אמר מושל האזור אולג סינגובוב כי: "לפחות 21 בני אדם נהרגו ו-112 נפצעו בהפגזות בעיר חארקוב שבמזרח אוקראינה ב-24 השעות האחרונות". המושל הוסיף כי "האויב הרוסי ספג אבדות משמעותיות".

במקביל, אוקראינה טוענת עוד שפגיעת טילים רוסית הלילה הרגה לפחות שני בני אדם בעיר ז'יטומיר, השוכנת 120 ק"מ מערבית לקייב. התקיפה, שכוונה לבסיס חיל אוויר בעיר, פגעה בבתי מגורים סמוכים.

חשבון משרד הפנים של אוקראינה צייץ בטוויטר כי לפחות שני בני אדם נהרגו בעוד 16 בני אדם נפצעו. פקיד ממשלתי, אנטון גרשצ'נקו, אמר מוקדם יותר בחשבון הטלגרם שלו כי מניין ההרוגים גבוה אף יותר. "עד כה, ארבעה אנשים מתו. כולל ילד", אמר.

בתוך כך, ‏שר ההגנה של רוסיה הוציא הבוקר הודעה רשמית על כיבוש עיר הנמל חרסון אמש, "כוחות רוסיים השתלטו על עיר הנמל חרסון בדרום אוקראינה".

תושבים בחרסון, עיר שאוכלוסייתה מונה קרוב ל-300 אלף בני אדם, מדווחים כי חיילים רוסים נעים ברחובות, וראש העיר קוליחאייב אמר כי במהלך הלילה הם כבשו את תחנת הרכבת המרכזית שם. בימים האחרונים הייתה העיר נתונה להפגזות כבדות, ולטענת קוליחאייב יש בה הרוגים רבים – חיילים ואזרחים.

אך הנחישות האוקראינית מתפרצת במלוא העוצמה, שר ההגנה האוקריאני אולכסיי רזניקוב פרסם פוסט בפייסבוק, ואמר כי "הכובשים הרוסים מתכוננים לצאת למבצע מידע ופסיכולוגי רחב היקף בעתיד הקרוב. מטרתה לשבור את ההתנגדות של העם האוקראיני ושל הצבא האוקראיני בעזרת שקרים".

"היו הרבה דיווחים מזויפים לפיהם נראה שההנהגה הצבאית-פוליטית האוקראינית הסכימה להיכנע. "מסמכים חתומים" כביכול, כמו גם סרטונים מזויפים ערוכים יופצו כדי "לאשר" את הזיוף הזה, זה שקר".

"לא תהיה כניעה! רק ניצחון תזהירו את כל מי שאתם יכולים. רבים מאלה שציפו לכבוש את קייב תוך 2-3 ימים כבר בגיהנום. בואו נחזיק את הנשק בחוזקה, אנחנו ממשיכים להתנגד, תהילה לאוקראינה".

דימה, תושב קייב, הזהיר בריאיון ל'רשת ב" הבוקר: "לא נראה לי שהרוסים מסוגלים להיכנס לעיר. זה יהיה טבח - יטבחו בצבא הרוסי. מכל בית יירו בהם. יש פה 100 אלף איש עם נשק, ולא רק רובים. אני לא חושב שהם יעזו להיכנס לקייב".

יצויין כי היום עתיד להתקיים סבב שני של שיחות בין מוסקבה לקייב בנוגע להפסקת אש - אחרי שהמשא ומתן שהתקיים בתחילת השבוע, שנמשך כחמש שעות, הסתיים ללא תוצאות.

שר ההגנה האוקראיני\\צילום: מהפייסבוק

מלחמת אוקראינה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד