ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024
תמיכה ציבורית גבוהה

העולם צריך לחשוש? התוכניות של הרוסים לסנקציות הכלכליות

הבורסה ממשיכה לקרוס ברוסיה, והודעת המערב על ניתוק מספר בנקים רוסיים ממערכת הסליקה הבינלאומית SWIFT גרמה לאזרחים הרוסים לשעוט לעבר הכספומטים במדינה. כעת מבקשים הרוסים להרגיע את המוני האזרחים ולפי הודעת דובר הקרמלין נטען ש"ישנם תוכניות"

העולם צריך לחשוש? התוכניות של הרוסים לסנקציות הכלכליות
ולדימיר פוטין בקרמלין צילום: פייסבוק רשמי

ברוסיה מתעקשים לשדר ביטחון למרות העיצומים הכלכליים הכבדים שהופעלו נגדם. במערב היו בימים האחרונים מי שקיוו שהחנק הכלכלי והחרם התרבותי-ספורטיבי על רוסיה יגרמו לתסיסה נגד פוטין בתוך ארצו, ויובילו גם ללחץ עליו מצד האליטה הרוסית, אך ברוסיה מנסים לשדר רגיעה למרות הסנקציות הכלכליות הכבדות שהופעלו על ארצם.

מי שעלה להרגיע את המוני האזרחים הלחוצים היה דובר הקרמלין דמיטרי פסקוב, שאמנם הודה כי הסנקציות האדירות שהטיל העולם על ארצו הנחיתו מכה קשה על הכלכלה, אך טען כי "יש לנו חוסן, פוטנציאל ותוכניות וכי התמיכה הציבורית בנשיא ולדימיר פוטין גבוהה מאוד - מאוד".

הודעת דובר הקרמלין מגיעה לאחר התרסקות הבורסה ברוסיה, ואי הוודאות הכלכלית במדינה שגרמה להמוני אזרחים רוסים להסתער על כספומטים בערים ברחבי המדינה, בניסיון לאגור כמות גדולה ככל האפשר של דולרים ורובלים כדי להמשיך ולנהל את התחייבויותיהם הפיננסיות היומיומיות וזאת לאחר שחברות כרטיסי האשראי ויזה ומאסטרקארד הודיעו לפני מספר ימים על חסימת מוסדות פיננסיים רוסיים מהמערכת שלהן, זאת בהתאם לסנקציות שהושתו נגד מוסקבה בתגובה לפלישה. 

 

רוסיה כלכלה סנקציות כלכליות מלחמת אוקראינה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד