י"ב אייר התשפ"ד
20.05.2024
'נאציזם נולד בשתיקה'

זלנסקי ליהודים: "תזעקו על רצח של אוקראינים"

הנשיא זולנסקי קורא ליהודי העולם לזעוק נגד הפלישה: "נאציזם נולד בשתיקה. אז תצעקו על הרג של אזרחים. תצעקו על רציחות של אוקראינים"

זלנסקי ליהודים: "תזעקו על רצח של אוקראינים"
נשיא אוקראינה זלנסקי משגר מסר לעולם צילום: צילום מסך

נשיא אוקראינה, וולודימיר זלנסקי, הפציר היום (רביעי) ביהודים ברחבי העולם לזעוק כשהאשים את רוסיה בכך שהיא מבקשת למחוק את אוקראינה על תושביה. "אני פונה כעת לכל יהודי העולם. אתם לא רואים מה קורה? לכן חשוב מאוד שמיליוני יהודים ברחבי העולם לא ישתקו כרגע", אמר זלנסקי, יהודי בעצמו.

זלנסקי זעק: "נאציזם נולד בשתיקה. אז תצעקו על הרג של אזרחים. תצעקו על רציחות של אוקראינים". זלנסקי טען כי פגיעת טילים אתמול באתר באבי יאר, מראה כי "עבור אנשים רבים ברוסיה קייב שלנו זרה לחלוטין".

"הם לא יודעים כלום על הבירה שלנו. על ההיסטוריה שלנו. אבל יש להם הוראות למחוק את ההיסטוריה שלנו. למחוק את המדינה שלנו. למחוק את כולנו, מה יהיה היעד הבא אם אפילו באבי יאר נפגע, אילו עוד מקומות 'צבאיים', 'בסיסי נאט"ו' מאיימים על רוסיה? קתדרלת סנט סופיה, כנסיית אנדרו?" הוא שאל, בהתייחס לאתרים קדושים לדתות אחרות.

בתוך כך ראש עיריית קייב, ויטלי קליצ'קו, אמר כי חיילים רוסים אוספים כוחות קרוב יותר לבירת אוקראינה, אך הוא הבטיח כי העיר עומדת ותעמוד איתנה. נכון לעכשיו, מספר רב של טנקים מתקרבים מבלארוס. ראש עיריית קייב סיפר על כך לערוץ הטלוויזיה אוקראינה 24.

יועץ לשר הפנים של אוקראינה ואדים דניסנקו. אמר לתקשורת. "אני רוצה להזכיר שוב לכל האזרחים ולכל מי שעוזר עכשיו לצבא - יש לנו חזית נוספת, זו חזית המידע. הרוסים כבר מתחילים להבין מה קורה, אבל אנחנו צריכים לעזור להם להבין את זה. לכן, אני שוב קורא לכולם: התקשרו ותכתבו לקרובים שלכם ברוסיה, התקשרו ותכתבו לקרובים ולמכרים שלכם ברוסיה, תנו להם סרטונים, הראו להם מה קורה היום בחראקוב וסומי, מריופול, תראו איך הם הורגים את הילדים שלנו. אבל הקפידו להראות את השבויים שלהם, שנזרקו כי רוסיה נוטשת אותם, והקפידו להראות את הציוד ההרוס".

 

מלחמת אוקראינה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד