כ"ג אייר התשפ"ד
31.05.2024
מלחמה באירופה

מקורבת לנשיא זלנסקי: "הנשיא האמיץ של אוקראינה הוא סיוט עבור מוסקבה"

דוברת לשעבר של הנשיא זלנסקי אמרה כי הדרך שבה וולודימיר זלנסקי מנהל את המדינה בעיצומה של פלישה, היא הרואית. "שוכחים שאוקראינה כבר הייתה במלחמה במשך שנים כשנכנס לתפקידו בניצחון סוחף מפתיע ב-2019. הוא התחייב, כמו פוליטיקאים אוקראינים רבים אחרים, שיעשה זאת. לשים לזה סוף

מקורבת לנשיא זלנסקי: "הנשיא האמיץ של אוקראינה הוא סיוט עבור מוסקבה"
נשיא אוקראינה זלנסקי צילום: צילומסך כאן 11

יוליה מנדל, דוברת לשעבר של הנשיא זלנסקי אומרת כי "הוא ניסה לעשות הכול כדי להשיג שלום", יוליה מנדל היא כיום עיתונאית ודוברת של זלנסקי לשעבר. היא אמרה לאתר Euronews כי זלנסקי "הבטיח לסיים את המלחמה בקרוב". היא טענה כי המשא ומתן עם רוסיה על השטחים בדונבאס הוביל להסכמי הפסקת אש מוצלחים, וזלנסקי הצליח להחזיר הביתה כ-150 שבויי מלחמה.

לדבריה נשיא רוסיה ולדימיר פוטין התעצבן יותר ויותר על עמיתו האוקראיני, שחזה כמעט את מסלולו הפוליטי עם תוכנית הטלוויזיה שלו שם גילם מורה להיסטוריה אידיאליסטי וחסר יומרה שנפל עם מערכת זרועה בפקידים מושחתים. "פוטין עשוי להיות מודאג גם מהפופולריות הגוברת של זלנסקי ברוסיה", לפי מנדל.

זלנסקי העניק ראיון ל"פייננשל טיימס", בו מתח ביקורת גלויה על הסכמי השלום של 2014 ו-2015 בתיווך מערבי ואמר כי לא ידבר עם הבדלנים של דונבאס, וכינה אותם "טרוריסטים" - נימה קשה הרבה יותר ממה שהיה קודם לכן בתקופת נשיאותו.

אבל הטענות של פוטין על כך שהמדינה מנוהלת על ידי "נאצים ומכורים לסמים" מקוממות, אומרת מנדל. זלנסקי, במיוחד, רחוק ככל יכולתו מלהיות לאומן קשוח. "זלנסקי תמיד אמר שהאוקראינים שונים - יש לנו דתות שונות, אנחנו מדברים שפות שונות - אבל כולנו מאוחדים כאומה, והוא תמיד היה גאה במגוון שקיים באוקראינה כמשהו שחייב לעשות אותנו חזקים יותר, לא חלשים יותר".

"היו הרבה התקפות מאורגנות היטב מצד האופוזיציה עליו כשעלה לשלטון, ואמרו שהוא דובר רוסית ושהוא ייקח את אוקראינה לרוסיה", אמרה מנדל. "אבל זה אף פעם לא היה נכון. הייתי איתו ממש בתחילת כהונתו, והוא תמיד היה מסור לאוקראינה".

כמה ממבקריו האשימו אותו ב"בינוניות להחריד", אך בחיים האמיתיים ובעיצומה של מלחמה, זלנסקי התגלה כהרבה יותר נבון.

 

מלחמת אוקראינה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד