ו' אייר התשפ"ד
14.05.2024
"מלחמה גדולה"

הרב שנמלט מאוקראינה: "לא בטוח שיהיה לאן לחזור"

"זאת מלחמה גדולה, השכונה שלנו הופצצה. אנחנו אפילו לא יודעים אם יהיה לנו למה ולאן לחזור". כך אומר הרב פודולסקי מקהילת קרלין באוקראינה שנמלט ממנה. בראיון ל-Hamodia אמר, לגבי העתיד, "רק השם יכול לענות על זה"

הרב שנמלט מאוקראינה: "לא בטוח שיהיה לאן לחזור"
המלחמה באוקראינה צילום: צבא אוקראינה

הרב ניסן פודולסקי, מקהילת קרלין סטולין - בית אהרון וישראל באוקראינה, שוחח מפינסק שבבלארוס, שם הוא שוהה עם חברי הקהילה מקייב כבר למעלה משבוע.

הוא סיפר לאתר Hamodia כי הקהילה עזבה את קייב בשל המצב, "הקהילה שלנו יושבת בקייב, ולפני כשבועיים קיבלנו הנחיות מאת רבינו שליט"א לעזוב את קייב. בזמנו, היה מתח קל באוויר, דיברו על מלחמה או פלישה קרובה, אבל שום דבר מהותי עדיין לא קרה. עזבנו, בתחילה למז'יבז', ואפילו חזרתי משם לקייב לקחת כמה פריטים שהיינו צריכים. מאוחר יותר, המשכנו הלאה מערבה, כשמעל 90% מהקהילה הלכו לבלארוס, שם יש לנו גם מוסדות, בעוד אחרים נסעו למולדובה".

הרב פודולסקי מספר עוד כי נשארו שם יהודים, "רבים מהם אינם מסוגלים כעת לעזוב, ואנחנו ממשיכים לעקוב בקשר למצבם, ולעשות הכל כדי לעזור להם להימלט מאזור המלחמה, התמונות שאתם רואים מגיעות מקייב, חארקוב וממקומות אחרים, זאת מלחמה גדולה, השכונה שלנו הופצצה. אנחנו אפילו לא יודעים אם יהיה לנו למה ולאן לחזור".

בראיון ל-Hamodia אמר, לגבי העתיד, "רק השם יכול לענות על זה, אבל אנחנו נישאר ביחד עם הקהילה כל עוד אנחנו יכולים. אני כאן עם המשפחה שלי, כולל בנותיי התאומות, שנולדו רק לפני שישה שבועות, ואנחנו חיים מתוך מזוודות. זה לא קל. נישאר כאן? האם נוכל בסופו של דבר לחזור לקייב? אולי אפילו נעביר את כל הקהילה לארץ ישראל? אף אחד לא יודע".

לגבי בלארוס הוא אמר, "עד כה היה לנו כאן רוגע ושקט, ברוך השם". בלארוס הודיעה כי היא הגבירה את האבטחה בגבולותיה המערביים והדרומיים בזמן שרוסיה פולשת לאוקראינה השכנה. הנשיא אלכסנדר לוקשנקו אמר ביום שלישי כי לבלארוס אין תוכניות להצטרף למבצע הצבאי של רוסיה באוקראינה ודחה את הטענות לפיהן חיילים רוסים תוקפים את אוקראינה משטחה של בלארוס.

הרב אומר עוד כי "בקייב, עדיין יש מספר לא מבוטל של משפחות שלא יכלו להתפנות יחד עם שאר הקהילה. כעת הם מחפשים מחסה במקלטים ובמרתפים של בית הכנסת ובית הספר. המצב הוא בלתי נסבל עם ילדים שישנים על הרצפה, על מכשירי חשמל במטבח ובכל מקום אחר שהם יכולים למצוא מקום".

מלחמת אוקראינה רוסיה קרלין סטולין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד