ז' אייר התשפ"ד
15.05.2024
התמנון הרוסי פושט זרועות?

מסתורין בבריטניה: אוליגרך אוקראיני נמצא מת בביתו

טייקון יליד אוקראינה, שעשה את הונו בנפט וגז נמצא מת באחוזתו בסורי בריטניה. המשטרה מתייחסת למותו של האב לשלושה, מיכאיל ווטפורד, כ"בלתי מוסבר".

מסתורין בבריטניה: אוליגרך אוקראיני נמצא מת בביתו
שוטרים בבריטניה צילום: pexels

גופתו של טייקון ממוצא אוקראיני, כבן 66, התגלתה במוסך של נכס היוקרה שלו באחוזת וונטוורת' האקסקלוסיבית בסארי בדרום-מזרח אנגליה, שם בתים מגיעים גם למחיר של 30 מיליון דולר.

החדשות על מותו של ווטפורד הופיעו ביום שבו ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון אמר כי הוא יפרסם רשימה מלאה של אנשים הקשורים למשטרו של ולדימיר פוטין, וחלק ניכר מהם יעמדו בפני סנקציות.

המשטרה הוזעקה לאחר שהאיש שאינו נמנה עם אותם אוליגרכים שכבר קיבלו סנקציות, נמצא מת בביתו בצהריים ביום שני. כך דווח ה'דיילי מייל'. מוות מסתורי של אוליגרכים לא יוצא דופן, ב-2012 איש העסקים הרוסי המיליונר אלכסנדר פרפיליצ'ני, בן 44, שגר באזור סנט ג'ורג' היל האקסקלוסיבי של וויברידג' בריטניה, נמצא גם הוא בביתו ללא רוח חיים.

לפי ה"סאן" הבריטי, חבר של משפחה אמר שיכול להיות שהמצב התודעתי של ווטפורד היה מעורער בגלל המלחמה באוקראינה עם רוסיה. "העיתוי של מותו והפלישה לאוקראינה בוודאי לא היה מקרי", אמר המקור לעיתון. מקורב אחר אמר ל"סאן" כי מותו של ווטפורד מעורר שאלות לאחר מקרי מוות חשודים אחרים של אזרחים רוסים.

ווטפורד, שנולד כמיכאיל טולסטויה בשנת 1955 באוקראינה כשהייתה חלק מברית המועצות, עשה את הונו בנפט וגז לפני בניית אימפריית רכוש בבריטניה. הוא שינה את שמו לווטפורד כשעבר לבריטניה, שם רכש בתים במרכז לונדון; אחוזה של 25 מיליון דולר בווירג'יניה ווטר, סארי, ולאחרונה, סדרה של נכסים באחוזת וונטוורת'.

בריטניה אוליגרך מוות מסתורי מלחמת אוקראינה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד