כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
פוטין שולט בנרטיב

כך שוטפים את מוחם של התלמידים ברוסיה על המלחמה הנוראה

פוטין לא זונח גם את הנרטיב, כיצד ייזכר לדורות באומה הרוסית ובמערכת החינוך ברוסיה מספרים לילדים בגילאי 11-12 שכוחות הצבא נמצאים ב"משימה מיוחדת לשמירת שלום, ונאט"ו מהווה סכנה לרוסיה", כאשר להורים נאמר לפקח על חשבונות הטיק טוק של ילדיהם

כך שוטפים את מוחם של התלמידים ברוסיה על המלחמה הנוראה
אילוסטרציה צילום: unsplash

משרד החינוך הרוסי יעביר לתלמידי בתי ספר ברחבי המדינה שיעור מקוון, ויפיץ את הטענה כי נאט"ו מהווה סכנה לקרמלין, כחלק ממאמציו של השליט ולדימיר פוטין לשטוף את מוחם של ילדים בני 11 ולעוות את המציאות ואת התודעה. כך מדווח ה'דיילי מייל'. הנשיא מנסה נואשות לשלוט בנרטיב במולדתו בזמן שהמלחמה באוקראינה נכנסת לשבוע השני שלה.

לפי הדיווחים, מורים קיבלו הוראות הדורשות מהם לתאר את הפלישה העקובה מדם כ"משימה מיוחדת לשמירת שלום". רוסיה כבר אסרה שימוש במילים 'פלישה', 'פוגעני' ו'הכרזת מלחמה' בתקשורת, לכתבים נאסר גם להזכיר מקרי מוות של אזרחים שנגרמו כתוצאה מהמלחמה.

כעת בתי ספר תיכוניים מעבירים שיעורים מיוחדים בנושאי מלחמה בנושאי מדעי החברה, שבהם נאמר לתלמידים את עמדת הממשלה הרשמית לגבי ההיסטוריה של רוסיה עם אוקראינה. הוראות הופצו בכל מערכת בית הספר, המנחים את המורים לומר לתלמידים כי אוקראינה לא הייתה קיימת כאומה עד המאה ה-20, וכי היא עברה הפיכה עקובה מדם ב-2014, שהביאה להתקנת משטר בובות אמריקאי.

התעמולה הרוסית טוענת שדונייצק ולוהנסק, שהוכרו לאחרונה כעצמאיות על ידי פוטין, התקוממו נגד ה'הפיכה' והיו נתונים ל'רצח עם' במשך שמונה שנים. שטיפת מוח שקרית. ולכן קבע פוטין, כי חובה ללמד ולהנחיל לדור הצעיר כי "רוסיה נכנסה לביצוע משימה מיוחדת לשמירת שלום".

פרטים נוספים כוללים טענות כי וושינגטון התעלמה מחששות הביטחון הרוסיים בנאט"ו, וחששות מיכולתה של אוקראינה לייצר נשק גרעיני. מקור רוסי אמר לרשת אל-ג'זירה כי למורים אין ברירה אלא למסור את השיעורים הללו במסגרת היסטוריה או לימודי חברה, ולספק הוכחה שהם עושים זאת.

הגורם הוסיף כי הדעות בקרב המורים משתנות בהתאם לגילם, אך גם בקרב אלה שתומכים באופן כללי בפוטין יש מי שנחרד מהמלחמה. יתר על כן, מורים קיבלו מכתבים מבית הספר, המזהירים אותם לעקוב אחר הפעילויות של ילדיהם בפלטפורמות מדיה חברתית כגון טיק טוק.

תלמידים מלחמת אוקראינה רוסיה ולדימיר פוטין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד