כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
אין מי שיעצור את המטורף הזה

הצביעות והשקרים של פוטין: מאשים את כולם בעוד חייליו הפכו לחיות אדם

אנו נכנסים ליום התשיעי ללחימה וסופה לא נראה באופק. ההרס והחורבן הולכים ומתגברים, גם תוך כדי המו"מ. מיליוני אזרחים נמלטים, חלקם מוצאים את מותם או נפצעים והעולם ממשיך לעמוד מנגד ומסתפק בסנקציות שלא מרתיעות את המטורף שלא רואה בעיניים • יענקי פרבר

הצביעות והשקרים של פוטין: מאשים את כולם בעוד חייליו הפכו לחיות אדם
ולדימיר פוטין צילום: דוברות הקרמלין

הדיקטטור הרוסי הכריז אתמול כי האוקראינים הם "גנגסטרים קיצוניים", והאשים אותם בשימוש באזרחים כ'מגן אנושי', כאשר כוחותיו מפציצים ללא הרף בתים ומאות אזרחים נהרגים.

המנהיג הרוסי, שלפני שמונה ימים הכריז מלחמה כוללת נגד אוקראינה בניסיון להפיל את ממשלתה הנבחרת ולאחד אותה בכוח מחדש עם רוסיה, הכחיש כי חייליו מכוונים בכוונה לאזרחים - למרות עדויות הפוכות - ובמקום זאת. האשים את ה'ניאו-נאצים' המחזיקים אזרחים כבני ערובה. פוטין הוא הגרסה המודרנית של שליטים מלפני 200 שנה, שעשו ככל העולה על רוחם, בלי לתת דין וחשבון.

חייליו של פוטין טובחים בנשים וילדים, מיליון פליטים אוקראינים מנסים להגיע למולדובה, פולין, הונגריה ולאן שרק אפשר, אמהות צועדות עם ילדיהן שלושה ימים ברגל, כי התור לצאת מהגבול, מגיע ל-20 קילומטרים.

בתיעודים מחרידים שאותם נחסוך מכם הגולשים, נראים מחזות קשים, קייב נראית כמו אידליב של סוריה, ערים אחרות נראות כמו דיר אזור או צידון במלחמת לבנון הראשונה. ומה העולם עושה? בעיקר מאיים ומודיע על עוד סנקציות.

נשים ילדים ומשפחות שלמות נטבחו על לא עוול בכפם כתוצאה מטילים ששיגר פוטין, המלחמה היא לא רוסיה נגד אוקראינה, אלא מלחמת פוטין נגד אוקראינה. לאזרחי רוסיה אין שום סיבה לרצות לפגוע באזרחי אוקראינה. חלקם מציינים ברשתות החברתיות כי הם לא מבינים נגד מי הם נלחמים, אחד החיילים הרוסים אמר למשפחה שלו: "הם נראים כמונו, הם מדברים כמונו, אנחנו לא יודעים למה אנחנו יורים עליהם".

‏מנהיגי המדינות סביב אוקראינה מתנהגים בחרפה שלמען האמת לא מפתיעה, אם בשואה העולם שתק כי הקורבנות היו יהודים, אז הפעם העולם מצקצק, לא כי לא אכפת לו מאוקראינה, אלא כי אכפת לו רק על שלום עצמו. בעולם מתוקן כל שגרירי רוסיה היו מגורשים, כל הקונסוליות הרוסיות בעולם היו נסגרות, ורוסיה היתה נשארת לעשות עסקים עם קים ג'ונג און, דיקטטור שטובח בבני עמו, ובמקביל המערב היה מרכז כוח עצום של צבא עד שרוסיה היתה נמלטת מאוקראינה.

נשיא אוקראינה ולודימיר זלנסקי שהתגלה כמנהיג אמיתי, והפך לדמות מעוררת השראה הן בבית והן מחוצה לה על עמידתו מול התוקפנות הרוסית, קרא למערב לספק מטוסים שיסייעו לצבאו לשלוט בשמיים. זה קרה לאחר שחברות נאט"ו החליטו לאסור טיסות מעל אוקראינה מחשש להצתה של מלחמת העולם השלישית.

"אם אין לך כוח לסגור את השמיים, אז תנו לי מטוסים" אמר זלנסקי במסיבת עיתונאים לנאט"ו. "אם לא נהיה יותר, אז חלילה, לטביה, ליטא, אסטוניה יהיו הבאות", אמר והוסיף כי שיחות ישירות עם פוטין הן "הדרך היחידה לעצור את המלחמה הזו".

בינתיים הכלכלה הרוסית שוקעת ומטבע הרובל המקומי נמצא בשיא השפל. הבורסה לא מצליחה להיפתח כי היא עומדת בפני קריסה כמעט מוחלטת, ומדינות אירופה מחרימות נכסים מאוליגרכים מיליארדרים. הפגנות צצו גם ברוסיה, שם המשטרה עצרה קשישות וילדים בני 7 שהפגינו נגד המלחמה.

ולדימיר פוטין מלחמת אוקראינה רוסיה ולדימיר זלנסקי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד