ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024
עבר פה אחד בהליך בזק

חוק חדש ברוסיה: עונשים כבדים למתנגד ולמכפיש

חוק חדש שהועבר בהליך בזק בפרלמנט הרוסי וייכנס לתוקף בשבת, מציע "להעניש מי שמפרסם זיופים", או "מי שמכפיש את הכוחות המזוינים של הפדרציה הרוסית וקורא לסנקציות" | עונשי מאסר משמעותיים וקנסות כבדים יושתו על העבריין

חוק חדש ברוסיה: עונשים כבדים למתנגד ולמכפיש
אילוסטרציה צילום: pexels

הפרלמנט הרוסי הצביע בעד הצעת חוק שעשויה להיכנס לתוקף כבר בשבת שנועדה להוות "תיקון הקוד הפלילי על ענישה" בגין הפצת מידע כוזב על פעולות הצבא הרוסי, הכפשת הכוחות המזוינים של הפדרציה הרוסית ועל קריאה לסנקציות אנטי-רוסיות.

החוק התקבל מיד בקריאה שנייה ושלישית. הבית הצביע על הצעת החוק פה אחד: 401 בעד, ללא הצבעות נגד וללא נמנעים. "הצעת החוק תישלח מיידית למועצת הפדרציה", אמר יו"ר הפרלמנט ויאצ'סלב וולודין.

לדבריו, לאחר ההצבעה במועצת הפדרציה החוק יגיע לשולחנו של הנשיא ולדימיר פוטין, ו"יש אפשרות שממש מחר התיקונים ייכנסו לתוקף".

על פי החוק "הקוד הפלילי החדש", הפצה פומבית של מידע כוזב ביודעין, תעלה למפיץ בעונש וזאת "על מנת להגן על האינטרסים של רוסיה ואזרחיה". 

העונש המרבי נקבע עם מאסר לתקופה של 10 עד 15 שנים (במקרה של השלכות חמורות). בנוסף, בית המשפט יוכל להטיל קנס של 700 עד 1.5 מיליון רובל, עבודות שירות עד שנה ו"עבודות כפייה" עד שלוש שנים.

בנוסף סעיף 280.3 קובע כי "פעולות ציבוריות שמטרתן להכפיש את השימוש בכוחות המזוינים של רוסיה, ועל מנת להגן על האינטרסים של הפדרציה הרוסית ואזרחיה, לשמור על שלום וביטחון בינלאומיים" העונש המינימלי עבורו יהיה קנס של 100 עד 300 אלף רובל, העונש המרבי מאסר עד 5 שנים.

בנוסף נקבע, כי על קריאות למדינות זרות או לארגונים בינלאומיים להטיל סנקציות על אזרחים רוסים, העונש יגיע לקנס של עד 500 אלף רובל, עבודת כפייה עד שלוש שנים, מעצר של עד שישה חודשים או מאסר עד שלוש שנים עם קנס של עד 200 אלף רובל.

 

מלחמת אוקראינה רוסיה הכפשה צבא רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד