כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
אומנו ע"י בריטים ואמריקאים

ראש אמ"ן לשעבר: הכוח האוקראיני המיוחד שהכניס להלם את הרוסים

ההתנגדות האוקראינית המפתיעה ביעילותה מול הרוסים נובעת מאימונים מיוחדים שהעבירו במערב לכוחות מיוחדים באוקראינה שאומנו וצוידו מראש בכלים להתמודדות מול הפלישה, כך אומר האלוף (במיל) אהרן זאבי-פרקש. לדבריו המבחן האמיתי של הצבא הרוסי יגיע "בשבוע שבועיים הקרובים"

ראש אמ"ן לשעבר: הכוח האוקראיני המיוחד שהכניס להלם את הרוסים
המלחמה באוקראינה צילום: צבא אוקראינה

אלוף (במיל') אהרן זאבי-פרקש, שכיהן בעברו כראש אמ"ן, התייחס לפלישה הרוסית לאוקראינה מהזווית האסטרטגית וניפק מספק תובנות לגבי אופן ההתמודדות של הרוסים מול האויב המפתיע.

"יכולת ההתנגדות של האוקראינים אכן מפתיעה מאוד", אומר פרקש ל'חדשות 12' וטוען "כי היא הרבה יותר מסודרת ממה שנראה לעין". ראש אמ"ן לשעבר מסביר כי 400 שכירי חרב של כוח וגנר - מיליציה צבאית שהוקמה ב-2013 ומשמשת כזרוע נוספת של הצבא הרוסי - הונחתו קרוב לקייב וחלקם אולי אף בתוך קייב מספר ימים קודם הפלישה במטרה לבצע מבצעים מיוחדים בעיר, כולל על פי הדיווחים, חיסולו של הנשיא זלנסקי.

מולם עומדת אנשי יחידת הכוחות המיוחדים של אוקראינה SOP שאנשיה אומנו על-ידי אנשי צבא בריטיים ולפי דיווחים גם על ידי האמריקאים. אותם אנשי כוח אוקראיני מיוחד אומנו וצוידו בטילי נ"ט; טילי קרקע אוויר; ומל"טים שנרכשו בטורקיה.

לפי האלוף (במיל') הכוחות הללו מנוסים מאוד והם אחת הסיבות להאטה והדשדוש של הצבא הרוסי שלא היה מוכן להתנגדות האסטרטגית של האוקראינים. לדבריו, פרסומים באירופה מספרים כי עוד 4000 אנשי כוח וגנר צפויים לנחות באזור קייב במטרה להתמודד עם האתגר של לחימה בתוך שטח בנוי.

"השבוע שבועיים הקרובים יהיו המבחן האמיתי של הצבא הרוסי", הוא אומר ומסביר כי כאשר הרוסים ייכנסו לערים הגדולות, כמו קייב, הם יתמודדו עם צבא יותר מסודר ופה נוכל לדעת עד כמה עדיפים ויעילים הרוסים.

אהרון זאבי פרקש מלחמת אוקראינה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד