כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
"רוצה להבטיח את האינטרסים"

רוסיה דורשת ערבויות לגבי עסקת הגרעין שנתקעה

רוסיה דרשה מארה"ב ערבויות לכך שהסנקציות עליה בגלל המלחמה עם אוקראינה לא ישפיעו על קשריה עם איראן, מה שמסבך עוד יותר את שיחות הגרעין המתמשכות של איראן

רוסיה דורשת ערבויות לגבי עסקת הגרעין שנתקעה
ולדימיר פוטין וג'ו ביידן צילום: דוברות הקרמלין

"הסנקציות הבינלאומיות נגד רוסיה יצרו בעיה עבור שיחות הגרעין בווינה שמטרתן להחיות את הסכם הגרעין עם איראן מ-2015". כך אמר שר החוץ הרוסי, סרגיי לברוב. 

כאשר השיחות בווינה נמצאות בשלב קריטי, ההנחה הרווחת היא שרוסיה תמלא תפקיד מרכזי ביישום ההסכם המתחדש.

סוכנות הידיעות 'רויטרס' ציטטה 'פקיד איראני בכיר' שהגיב לדבריו של לברוב, וכינה את המהלכים הרוסיים "לא עוזרים להסכם" בשיחות בווינה. "הרוסים העלו את הדרישה הזו על השולחן לפני יומיים", אמר הבכיר, "יש הבנה שבאמצעות שינוי עמדתה בשיחות בווינה רוסיה רוצה להבטיח את האינטרסים שלה במקומות אחרים".

איראן הודיעה ביום שבת כי סיכמה על מפת דרכים עם סוכנות הגרעין של האו"ם כדי לפתור את כל "השאלות שיביאו הסכמה בין המעצמות העולמיות בווינה. במשך שבוע, אנליסטים ומומחים מנסים לפענח האם למשבר עם אוקראינה עשוי להיות השפעה על השיחות בווינה. מהצהרתו של לברוב עולה כי לא ניתן להפריד בין השניים לחלוטין. כך מדווח ערוץ הטלוויזיה Iran International.

"הכל היה בסדר, אבל המפולת של הסנקציות האגרסיביות מהמערב שלא הסתיימו ורק יתגברו, דורשת הבנה נוספת", אמר שר החוץ הרוסי. "אנחנו רוצים תשובה תשובה ברורה מאוד, אנחנו צריכים ערובה לכך שהסנקציות הללו לא ייגעו בשום צורה למשטר של יחסי סחר-כלכליים והשקעות שנקבעו בתוכנית הפעולה הכוללת המשותפת".

"ישנם עדיין כמה נושאים שעמיתינו האיראנים רוצים בהירות רבה יותר ואנו רואים בכך דרישות הוגנות", אמר. "ביקשנו ערובה בכתב שהתהליך הנוכחי שהופעל על ידי ארה"ב בסנקציות על רוסיה אינו פוגע בשום אופן בזכותנו למסחר חופשי ומלא, שיתוף פעולה כלכלי והשקעות ושיתוף פעולה צבאי-טכני עם הרפובליקה האסלאמית" אמר שר החוץ הרוסי.

סרגיי לברוב רוסיה ארצות הברית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד