כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
סיוע נוסף

ישראל תקים בית חולים שדה באוקראינה

משלוח נוסף יצא השבוע מישראל לאוקראינה ובו בית חולים שדה. בית החולים יכלול מחלקות אשפוז, חדרי מיון ולידה וישתמש ברפואה היברידית

ישראל תקים בית חולים שדה באוקראינה
בית חולים שדה צילום: בית החולים שיבא

במאמץ לחזק את הסיוע ההומניטרי לעם האוקראיני, ישלחו בשבוע הבא משרדי החוץ והבריאות משלחת רפואית ישראלית לאוקראינה, שתקים שם בית חולים שדה.

בית החולים שדה יופעל באמצעות המרכז הרפואי שיבא, שירותי בריאות כללית וצוותים רפואיים של בתי חולים נוספים.

בית החולים השדה של מדינת ישראל יפעיל באוקראינה מחלקות אשפוז לילדים ומבוגרים, מיון, חדר לידה ומרפאה לרפואה ראשונית. בית החולים שדה יעשה שימוש גם בטכנולוגיות מתקדמות של רפואה מרחוק.

בית חולים שדה. צילום: ביה"ח שיבא.

שר הבריאות, ניצן הורוביץ מסר: "אנחנו מבצעים את החובה המוסרית שלנו, מגבירים את הסיוע ההומניטרי ומושיטים עזרה לעם האוקראיני. משרד הבריאות שלח מטוסים עם ציוד רפואי ותרופות, וכעת נקים גם בית חולים שדה לסיוע לפליטים בשטח. משרד הבריאות ומדינת ישראל מתייצבת בצורה ברורה לצד העם האוקראיני. נמשיך לסייע ככל שידרש להצלת חיים של אזרחים שעולמם חרב עליהם ברגע אחד. תודה למרכז הרפואי שיבא, לקופת חולים כללית ולכל הצוותים הרפואיים מכל קצוות הארץ שמוכיחים שוב אומץ ומסירות מלאה להצלת חיי אדם בכל מקום בעולם. תוך שעות ספורות התייצבתם למשימה הלאומית באופן מעורר השראה והוכחתם שוב כי יש למדינת ישראל על מי לסמוך ובמה להתגאות".

מנהל המרכז הרפואי שיבא, פרופ' יצחק קרייס מסר: "זוהי חובתנו האישית, המקצועית והלאומית כלפי כל אדם באשר הוא אדם. יש לנו האמצעים והיכולת ואל לנו לעמוד מנגד".

 

מלחמת אוקראינה רוסיה בית חולים בית חולים שיבא תל השומר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד