כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
כוננות ספיגה

הכנסת נערכת לשבוע קריטי עם רוב שמוטל בספק

הכנסת תצא השבוע לפגרה בת כמה שבועות וניצבת בצומת קריטי. חברי כנסת ינסו לסחוט את קידום החוקים שלהם מחשש שהממשלה תתפרק בינתיים | חוק הדגל של גדעון סער בסימן שאלה בעקבות מדיניות הקיזוזים והח"כ שחלה בקורונה

הכנסת נערכת לשבוע קריטי עם רוב שמוטל בספק
במליאת הכנסת צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ביום רביעי השבוע תסיים הכנסת את כנס החורף של המושב הראשון של הכנסת ה-24 ותצא לפגרה בת כמה שבועות, זאת בצל זעם בקרב שותפות הקואליציה ועם רוב מוטל בספק שעלול לעצור את שלבי החקיקה שתקועים שבועות ארוכים.

בשלושה ימי כנסת שנותרו יבקשו בקואליציה לקדם כמה שיותר הצעות חוק, כאשר עם הספק התמידי שגובר בממשלה הזו שהממשלה תתפרק תוך כדי פגרת הפסח, הח"כים יגבירו לחץ כדי להעביר חוקים שלהם.

בכנסת מעריכים כי השבוע ינצלו חברי כנסת מהספסלים האחוריים של הקואליציה את כוחם בממשלת ה-61 ויאיימו שלא להשתתף בהצבעות אם לא יובאו החוקים החשובים להם שנדחקים כבר שבועות ארוכים.

אחד החוקים עליו אמורה מליאת הכנסת להצביע ביום שני השבוע, זו הצעת החוק להגבלת כהונת ראש הממשלה, שהוסרה השבוע בעקבות המבוכה בשבוע שעבר בהעדר רוב, כשהשר גדעון סער ידרוש להצביע על החוק השבוע.

האתגר הופך למשמעותי כאשר להצעת החוק דרוש רוב מיוחד של 61 חברי כנסת, כאשר רוב שכזה מוטל בספק היות וחבר הכנסת אבי מעוז מהאופוזיציה חלה בקורונה, ולפי הסיכום במשכן בין קואליציה לאופוזיציה, חברי כנסת חולים מתקזזים, כך שלא יושג הרוב הדרוש להעביר את החוק השבוע.

הגבלת כהונת ראש ממשלה ממשלת בנט לפיד פגרה בכנסת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד