כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
מאוכזב מישראל

העיתונאי מקייב המופגזת בראיון: "לא נישבר, נעשה לרוסים גיהנום"

"הוא לא מצליח לנצח אותנו צבאית אז הוא פשוט יורה על אזרחים והורג ילדים, הוא פושע מלחמה זה הזוי שדברים כאלה מתנהלים ב-2022", כך אומר ל'בחדרי' עיתונאי מקומי מקייב שמאוכזב מאיתנו: "אנחנו מרגישים שמדינת ישראל לא עומדת מספיק לצדינו" | לדבריו פוטין לא ישיג את מבוקשו

העיתונאי מקייב המופגזת בראיון: "לא נישבר, נעשה לרוסים גיהנום"
העיתונאי אלכסנדר חרבט צילום: באדיבות המצולם

אלכסנדר חרבט, עיתונאי המתגורר בקייב, ומסקר ועורך את החדשות באתר אוקראיני, מספר על הימים הקשים ועל העתיד, ועל כך שישראל לא עושה מספיק למען אוקראינה, "אנחנו לא מפחדים מהרוסים, הם לא יחזרו הביתה בחיים", קבע.

בשיחה עם 'בחדרי חרדים' הוא מספר על הימים הקשים, ועל קולות הנפץ שהם שומעים, "אם הרוסים יגיעו לקייב הם ימצאו כאן את הגיהנום אף אחד כאן לא מתכוון לוותר ולא להיכנע".

כמי ששהה בימים האחרונים במקלט עקב הפצצות רבות באזור קייב הבירה, מספר אלכסנדר שהוא מכיר את המצב טוב מאד, כמי שמסקר את האירועים לאתר האינטרנט ZN,UA. לדבריו, העם האוקראיני לא ייכנע לפוטין ויהי מה.

אלכסנדר אומר ל'בחדרי חרדים' כי "כל השמועות והפרסומים של הרוסים שכביכול אנחנו נאצים, וצריך להשמיד אותנו אלו דיבורים שקריים, יכול להיות שיש נאצים באוקראינה, אך יש במדינות רבות בעולם נאצים, כמו שיש קיצונים בכל מקום גם פה יש. גם ברוסיה רצחו יהודים. יש שמתלבשים על אוקראינה בגלל מה שהיה לפני 80 שנה, אם אנחנו נעבור על כל ההיסטוריה, בכל מקום היו בעיות, בכל מקום עשו פוגרומים נגד יהודים, עכשיו אוקראינה היא טובה ליהודים, יש כאן אלפי יהודים שחיים פה בביטחון, לצערי הרב הם ברחו, אנחנו לא יודעים מה יהיה פה בראש השנה ביום שהיהודים מגיעים לאומן, אני מקווה שכולם יחזרו, אבל להאשים אותנו בגזענות? אנחנו ממש לא שם".

עוד אומר העיתונאי אלכסנדר חרבט כי הרוסים מפיצים פרופוגנדה והמון חדשות מזויפות, ו"פשוט שוטפים את המוח של אזרחי רוסיה", הוא אומר כי הם עושים זאת, לא מהיום, "כבר 15 שנה הם עושים את הדבר הזה, שוטפים לאנשים את המוח, גורמים למריבות בין רוסיה לבין אוקראינה לחינם, הם גורמים להפרדת משפחות, חלק מהם גרים ברוסיה, וחלק גרים באוקראינה, הם פשוט מפרידים ביניהם, הם גורמים לשנאה בין הצדדים, הם גורמים לסכסוכים בין הצדדים, למה שאנחנו נשנא רוסים? זה פרופוגנדה של הקרמלין, של פוטין, ואנחנו לא נכנע לו".

על כך שאוקראינה מחזיקה מעמד מול הרוסים, אומר אלכסנדר ל'בחדרי חרדים', "העולם קצת מופתע, אבל העם האוקראיני הוא עם שלא יוותר על המדינה שלו ועל התרבות שלו, אנחנו מסתכלים על הציוד הרוסי יש להם טילים ומטוסים, אבל כוחות החי"ר שלו לא מתפקדים, אנחנו פשוט מפרקים להם טנקים ונגמ"שים, רכבים משוריינים בלי סוף, מספיק שמפוצצים את הספקת הדלק, ואת אספקת המזון, כולל אספקת תחמושת, כל השריון שלהם הופך לערמת גורטאות, והם לא יכולים להילחם".

אלכסנדר עם חתול שהציל מתוך הריסות.

"הם הורגים אלפי אזרחים, אני שומע את הדי הפיצוצים, אני יושב הרבה במקלט, אזרחים ברוסיה הם קורבנות של התעמולה והפרופוגנדה של הקרמלין, אבל הרבה מהם תומכים במלחמה נגדנו".

על כך שפוטין מפציץ אזרחים אומר אלכסנדר, "הוא לא מצליח לנצח אותנו צבאית אז הוא פשוט יורה על אזרחים והורג ילדים, הוא פושע מלחמה זה הזוי שדברים כאלה מתנהלים ב-2022, אנחנו מרגישים שמדינת ישראל לא עומדת מספיק לצידנו, אני מבין שיש את העניין של רוסיה עם איראן וסוריה, איראן וסוריה הן בעלות ברית של פוטין, והן יכולות לתקוף את ישראל לבקשת הרוסים, ישראל צריכה לשחק עם כל השחקנים בכל המגרשים, ולא יכולה להרשות לעצמה להפסיד את רוסיה, אבל עדיין ישראל יכולה קצת יותר להתאמץ ולהשקיע בסיוע לאוקראינה".

אלכסנדר עיתונאי מלחמת אוקראינה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד