כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
זה פשוט נס

שעה אחרי שהמשפחה החרדית עזבה, טיל פגע בבית

זוג הורים ותשעת ילדיהם חוו נס של ממש, כאשר זמן קצר אחרי שעזבו את ביתם, הוא ספג פגז רוסי ונהרס. הרב מנדי כהן, שליח חב"ד במריופול שכבר נמצא בישראל הפציר במשפחה לעזוב והציל את חייה

הריסות בית באוקראינה. אילוסטרציה
הריסות בית באוקראינה. אילוסטרציה צילום: צבא אוקראינה

משפחה חרדית מהעיר קרמטורסק שבאוקראינה, נמלטה אתמול (ראשון), שעה לפני שעל ביתם נפל פגז רוסי. העיר נמצאת בחלקה הצפוני של אזור דונייצק באוקראינה.

הרב מנדי כהן, השליח במריופול שבאוקראינה, סיפר כי המשפחה פנתה אליו בבקשה לעזרה להתפנות, מכיוון שהאזור הפך מסוכן מדי להישאר, והאלימות גברה באזורם.

ההורים ל-9 ילדים לא רצו לעזוב את אוקראינה, אולם לאחר ששוחחו עם הרב כהן, שהתחנן בפניהם לעזוב, הם הסכימו לבסוף לעזוב אתמול. המשפחה יצאה לדנייפרו במכוניתה, סיפר הרב כהן לאתר Collive, שכבר נמלט עם משפחתו ונמצא כעת בישראל. מדנייפרו הם מתכננים לחצות את הגבול ואז לטוס לישראל. "שעה אחרי שהם עזבו, הם שלחו לי תמונה של ביתם, שנהרס כליל מפצצה", אמר הרב כהן. "זה נס ברור מאלוקים שהם ברחו בדיוק בזמן".

כזכור, אתמול נחתו בנמל התעופה בן גוריון קבוצה של כ-100 יתומים יהודים שנמלטו מאוקראינה. בסופו של המסע הקשה מאוקראינה שסועת המלחמה, קיבל ראש הממשלה נפתלי בנט את פני הרב שלמה וילהלם, השליח לז'יטומיר, הממוקם כ-140 קילומטרים מערבית לקייב, שליווה עשרות ילדים מבית היתומים בעירו.

הרב וילהלם פינה את בית היתומים כשהחלה הסלמה בעיר בין שבת לראשון בבוקר, מתקפת טילים רוסית בז'יטומיר גרמה למוות של אזרח ולהרס של כמה עשרות בתים, לפי מקורות רשמיים.

משפחה חרדית מלחמת אוקראינה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד