כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
12 ימים לפלישה

מוסקבה מאפשרת פינוי לרוסיה ובלארוס; שמונה נהרגו בחארקיב

האוקראינים מדווחים על הפגזות כבדות הלילה שכללו את פאתי קייב, צ'רניהיב בצפון, מיקולאיב בדרום וחארקוב, העיר השנייה בגודלה במדינה | הרוסים הפציצו ללא רחמים את הערים הללו בניסיון לכתוש את האוקראינים | מוסקבה מאפשרת מסדרונות הומניטריים לרוסיה ובת בריתה בלארוס

מוסקבה מאפשרת פינוי לרוסיה ובלארוס; שמונה נהרגו בחארקיב
מלחמת רוסיה באוקראינה צילום: שירותי החירום של אוקראינה

לאחר כמעט שבועיים של מלחמה, אוקראינה ורוסיה צפויות להיפגש לסיבוב שלישי של המשא ומתן, שלדברי שני הצדדים עשוי להתקיים היום. המיקום והשעה המדויקת של השיחות לא היו ברורים, שתי המשלחות נפגשו בפעם האחרונה באזור ברסט במערב בלארוס לשני סבבים של שיחות שלום והסכימו לקיים מסדרונות הומניטריים בערים התחתונות מריופול ווולנובאקה כדי להקל על פינוי אזרחים.

בהצהרה שמסר הלילה, מתח זלנסקי ביקורת על מנהיגי המערב על כך שלא הגיבו להכרזה של משרד ההגנה הרוסי כי יתקוף את המתחם הצבאי-תעשייתי של אוקראינה.

"לא שמעתי אפילו מנהיג עולמי אחד מגיב לזה", אמר זלנסקי. "החוצפה של התוקפן היא איתות ברור למערב שהסנקציות שהוטלו על רוסיה אינן מספיקות". זלנסקי קרא גם לארגן "בית דין" כדי להביא לדין את מי שמזמין ומבצע פשעים כאלה. "תחשבו על תחושת החסינות של הכובשים שהם יכולים להכריז על זוועות מתוכננות כאלה", אמר.

עדכונים שוטפים:

11:45 - מוסקבה סירבה לשלוח משלחת לבית המשפט העליון של האו"ם לדיון בבקשתה של אוקראינה להורות לרוסיה לעצור את פלישתה.

11:15 - ארטילריה אוקראינית השמידה ציוד רוסי רב ליד העיירה מיקולאיב. צפו:

10:45 - אוקראינה נגד רוסיה: "לא מוסרי בעליל". וזאת לאחר שמוסקבה הציעה שהיא תאפשר לאנשים לברוח מערים אוקראיניות בתנאי שיצאו לבלארוס או לרוסיה.

10:20 - באזור חרסון השמידו חיילים אוקראינים יותר משלושים מסוקים רוסיים

10:00 - בצרפת מכחישים את הדיווח לפיו הנשיא עמנואל מקרון ביקש את להוביל את המסדרונות ההומינטריים מאוקראינה לתוך רוסיה. ברוסיה דווח שהקרמלין "נענה לבקשת מקרון" לנצירת האש ולפתיחת מסדרונות הומינטריים בכמה ערים באוקראינה, אך במפות שפורסמו בסוכנות הידיעות הרוסית RIA, המסדרונות יובילו לבלארוס ורוסיה (רויטרס).

09:30 - מועצת הכפר הוסטומל מדווחת כי חיילים רוסים הרגו את ראש הכפר של הוסטומל יורי פריליפקו. הוא נהרג יחד עם שני אנשים נוספים בזמן שחילק לחם ותרופות לתושבי הוסטומל.

יורי פריליפקו

09:10 - בית מגורים במיקולייב שנפגע על ידי הרוסים בשעות הבוקר. צפו:

08:50 - רשת CNN דיווחה כי ראש עיריית אירפין אמר שלפחות שמונה אנשים נהרגו בהתקפות צבאיות של הרוסים, "משפחה מתה", אמר ראש העיר אולכסנדר מרקושין בהצהרה. "מול העיניים מתו שני ילדים קטנים ושני מבוגרים".

08:35 - דרום קוריאה החליטה לנתק עסקאות עם הבנק המרכזי של רוסיה, צעד נוסף של מדינות המערב להגביר את הסנקציות נגד מוסקבה בשל פלישתה לאוקראינה.

08:20 - כמעט 50 דיפלומטים רוסים, כולל בני משפחתם, עזבו את ניו יורק למוסקבה אמש (ראשון), כך לפי סוכנות הידיעות הרוסית RIA.

08:10 - יותר ממיליון פליטים חצו את הגבול מאוקראינה לפולין מאז פתחה רוסיה בפלישה, כך מסר משמר הגבול הפולני.

08:00 - ענקית הסטרימינג 'נטפליקס' השעתה את השירות שלה ברוסיה. בנוסף, גם ענקית המדיה החברתית טיק טוק הודיעה שהיא משעה את פרסום כל תוכן הווידאו מרוסיה, על מנת "לשמור על בטיחות עובדיה ולציית לתקנות החדשות במדינה".

07:50 - לאחר שבשבוע שעבר הבטיחה אוסטרליה לאוקראינה 50 מיליון דולר, טילים ותחמושת כדי להילחם בפולשים הרוסים, ראש הממשלה סקוט מוריסון אמר היום כי "הטילים שלנו נמצאים כעת על הקרקע באוקראינה".

07:45 - הצבא הרוסי ינצור את באש ויפתח מסדרונות הומניטריים במספר ערים באוקראינה, כולל עיר הבירה קייב היום (שני) בשעה 10:00 שעון אוקראינה: כך ציטטה סוכנות הידיעות אינטרפקס את משרד ההגנה הרוסי.

07:40 - מחסן נפט בלוגנסק עולה באש, כתוצאה מתקיפה רוסית. צפו:

07:30 - בריטניה תיתן 100 מיליון דולר לאוקראינה באמצעות הבנק העולמי כדי לתמוך בתפקידי ממשל מרכזיים ולהקל על לחצים פיננסיים שנגרמו מהפלישה הרוסית.

בתוך כך, ארה"ב לא מאמינה שתקיפה רוסית בעיר אודסה שבאוקראינה קרובה, כך אמר גורם הגנה אמריקאי בכיר, זאת על רקע הדאגה הגוברת לגבי פוטנציאל למתקפה על העיר.

הפקיד, ששוחח עם סוכנות הידיעות רויטרס בעילום שם, העריך שרוסיה שיגרה כ-600 טילים מאז תחילת פלישתה והציבה באוקראינה כ-95% מהכוחות הקרביים שהביאה לגבול מראש.

הכוחות הרוסיים המשיכו לנסות להתקדם ולבודד את קייב, חרקוב וצ'רניהיב ונפגשים עם "התנגדות אוקראינית חזקה", טוען הפקיד.

מלחמת אוקראינה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד