כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
נסיון בלחימה עירונית

בעקבות ההתנגדות העזה: רוסיה מגייסת סורים לקרבות

בדרך לכבוש את קייב: לאחר שהאוקראינים התגלו כקשים לפיצוח, רוסיה מגייסת סורים שיסיעו לכוחות הרוסים בקרבות באוקראינה

בעקבות ההתנגדות העזה: רוסיה מגייסת סורים לקרבות
אילוסטרציה צילום: unsplash

הרוסים מגייסים לוחמים סורים מיומנים כדי להילחם באוקראינה מכיוון שהפלישה של רוסיה עומדת להתרחב עמוק יותר לתוך הערים, כך על פי גורמים אמריקאים שדיווחו ל'וול סטריט ג'ורנל'.

רוסיה, שפועלת בתוך סוריה מאז 2015, מגייסת בימים האחרונים לוחמים מסוריה, כאלה עם נסיון בלחימה עירונית כדי לכבוש את קייב, כך לפי גורמים אמריקנים. מכיוון שהקרבות מתוכננים לעצמם בערים הגדולות ובסביבותיה, פקידים אמריקאים אמרו כי מוסקבה מגייסת במיוחד לוחמים סורים בשל מומחיותם בלחימה עירונית.

כוחות הנאמנים לנשיא סוריה בשאר אל-אסד, הנתמך על ידי רוסיה, נלחמים בקרב עז במרכזים עירוניים כבר כמעט עשור, מה שמקנה להם מיומנות שקשה למצוא בקרב החיילים הרוסיים. פקיד אמריקני אחד אמר כי אמנם לא ברור כמה לוחמים סורים יצטרפו לקרב, אך חלקם כבר נמצאים ברוסיה ומתכוננים להיכנס לאוקראינה.

גורמים רשמיים סירבו לפרט מה עוד ידוע על פריסת לוחמים סורים באוקראינה, הסטטוס או היקף המאמץ המדויק. על פי פרסום המבוסס מדיר אזור בסוריה, רוסיה הציעה למתנדבים מהמדינה בין 200 ל-300 דולר "ללכת לאוקראינה ולפעול שם כשומרים" למשך שישה חודשים בכל פעם.

מעורבותם של הכוחות הסוריים תביא להסלמה בינלאומית נוספת של המלחמה שהחלה עם פלישת רוסיה ב-24 בפברואר. נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי אמר בשבוע שעבר כי למעלה מ-16,000 לוחמים זרים התנדבו להגן על המדינה, וכינה אותה "לגיון בינלאומי".

המלחמה של רוסיה בשכנתה הובילה לסדרה של סנקציות בינלאומיות נגד מוסקבה, אולם ארה"ב ובעלות בריתה בנאט"ו לא הראו עניין במעורבות ישירה במלחמה. ארה"ב תרמה יותר ממיליארד דולר כדי לסייע לצבא אוקראינה בשנה האחרונה והתחייבה לסיוע נוסף ככל שהמלחמה של רוסיה נגד אוקראינה נמשכת.

סוכנות הפליטים של האו"ם אמרה ביום חמישי כי יותר ממיליון וחצי אזרחים אוקראינים נמלטו מהמדינה מאז הפלישה.

מלחמת אוקראינה רוסיה סוריה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד