כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
חשש מהדבקה המונית

בהלה במגזר: הפעוט שנדבק בפוליו עלול לסבול משיתוק

הפעוט, בן למשפחה חרדית שנדבק בפוליו, סובל מחולשה נוירולוגית ומצבו עלול להחמיר ולהגיע לכדי שיתוק | חשש מפני עשרות ואף מאות הדבקות, בפרט בקרב המגזר החרדי | במשרד הבריאות קוראים להשלים בדחיפות את החיסונים

בהלה במגזר: הפעוט שנדבק בפוליו עלול לסבול משיתוק
חיסונים נגד פוליו צילום: פלאש 90

אמש (ראשון) הוציא משרד הבריאות הודעה, בה דווח על מקרה של הדבקה בנגיף הפוליו בירושלים, ההודעה הייתה מעט מעורפלת ולא נידבה פרטים רבים. אך הבוקר, בחדשות N12 מביאים פרטים נוספים על המקרה.

המדובר הוא בפעוט/ה שלא חוסן לנגיף בגלל התנגדות הוריו לחיסון, על אף שהחיסון לפוליו מוכר כבר שנים רבות וידוע כבטוח. הפעוט סובל מחולשה נוירולוגית, ועלול להישאר עם נכות במחצית גופו.

על פי הדיווח ב-N12 הפעוט סבל מחולשה במחצית גופו השמאלי, ונלקח לבדיקות רפואיות. כחלק מהבדיקות השגרתיות שנעשות במקרים כאלו, נערכה גם בדיקה בה נמצא כי חלה בפוליו. הרופאים מקווים שהחולשה הנוירולוגית תחלוף, וכי מצבו של הפעוט לא ידרדר לכדי נזק בלתי הפיך או נכות.

כזכור, במשרד הבריאות כבר פתחו בחקירה אפידמיולוגית במטרה לאתר את מקור ההדבקה ממנו נדבק הפעוט, ואף פועלים לנטר את אלו שבאו במגע עם התינוק בכדי למנוע הדבקה. ולצערנו, קיים חשש גדול להדבקה המונית דווקא בקרב המגזר החרדי בירושלים, עקב קהילות מסוימות המתנגדות לחיסונים.

נתוני משרד הבריאות מראים, כי בירושלים רק 83% מהפעוטות עד גיל שנה קיבלו את כל ארבעת החיסונים הנדרשים נגד נגיף הפוליו. במשרד הבריאות מודאגים, והגבירו את פעולות הניטור במערכת הביוב בירושלים בכדי לגלות ולאתר מקרים נוספים של הידבקות בנגיף. ההערכות הן שלא מדובר במקרה הדבקה בודד, וככל הנראה יש עשרות מקרי הדבקה, ואף יותר.

לרוב, במקרה של הידבקות בפוליו, לא יופיעו תסמינים, או שיופיעו תסמיני מחלת חום קלה כגון חום, שיעול, כאבי ראש וגרון. רק באחד לאלף מקרי הדבקה, נגרם השיתוק המסוכן, אך לאור החשש במשרד הבריאות מפני מאות מקרים של הדבקה, גובר גם החשש מפני מקרים רבים נוספים עם תחלואה קשה ושיתוק. 

במשרד הבריאות קוראים להשלים את חיסוני השגרה בכלל ונגד הפוליו בפרט, ובדגש על ילדים שהינם האוכלוסייה הנמצאת בסיכון לתחלואה קשה בנגיף. "האמצעי החשוב ביותר למניעת מחלת פוליו הוא הקפדה על חיסוני השגרה במועד המומלץ על פי הנחיות משרד הבריאות. מומלץ להשלים בהקדם את חיסוני השגרה למי שטרם עשה זאת". עוד אמרו כי "בהתאם לממצאי החקירה האפידמיולוגית יוחלט על המלצות נוספות".

פוליו מגזר חרדי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד