י' אייר התשפ"ד
18.05.2024
מלחמה באירופה | עדכונים שוטפים

בכירים בצלב האדום: הרוסים מלכדו את נתיבי המסדרון ההומניטרי

בצלב האדום טוענים כי רוסיה מלכדה את המסדרונות ההומניטריים עליהם הסכימה בשיחות. במקביל, הכוחות הרוסים מתקרבים בכמה חזיתות לבירה קייב, אך נתקלים בהתנגדות אוקראינית. שרי החוץ של אוקראינה ורוסיה ייפגשו בחמישי בטורקיה. סבב שלישי של שיחות נפתח בבלארוס

בכירים בצלב האדום: הרוסים מלכדו את נתיבי המסדרון ההומניטרי
התושבים באירפיין צילום: מתוך הסרטון

נציגי הצלב האדום אומרים היום (שני) כי ה"מסדרון ההומניטרי" שנפתח אתמול בעיר מריופול לצורך פינוי פליטים מולכד על-ידי הרוסים. לפי בכיר בארגון הבינ"ל, נתיב הפינוי המוסכם אל מחוץ לעיר הנמל מריופול היה "למעשה ממוקש". במקביל, הסבב השלישי של השיחות ייפתח בבלארוס.

דומיניק סטילהארט, מנהל המבצעים של הוועד הבינלאומי של הצלב האדום (ICRC), טען כי המשא ומתן על המסדרון ההומניטרי נמשך "במשך ימים" אך נותרו בו בעיות. הוא אמר הבוקר לתוכנית Today של BBC Radio 4 כי טרם סוכם על הסכם שהוא "קונקרטי, בר-פעולה ומדויק". הוא הוסיף כי הסכמים "עקרונית" נעשו אך הופרו מיד בנוגע לנתיבי היציאה מהערים המופגזות באוקראינה.

מוסקבה מאפשרת פינוי לרוסיה ובלארוס; שמונה נהרגו בחארקיב

לדבריו, חלק מאנשי הצלב האדום הבינלאומי ניסו לצאת אתמול ממריופול במסלול מוסכם, אך עד מהרה הבינו ש"הדרך שצוינה להם הייתה למעשה ממוקשת". "לכן כל כך חשוב שלשני הצדדים יהיה הסכם מדויק עבורנו כדי שנוכל להקל על זה בשטח", הסביר.

הסבב השלישי של שיחות המו"מ בין רוסיה ואוקראינה צפוי להיפתח היום אחה"צ. זאת, במקביל לדיווחים על קרבות עזים שמתחוללים בפאתי קייב. כמו כן, משרד החוץ הרוסי אישר כי שר החוץ הרוסי לברוב ושר החוץ האוקראיני קולבה ייפגשו ביום חמישי באנטליה, טורקיה. 

עדכונים שוטפים:

18:48 - ארצות הברית ומדינות החברות בנאט"ו שלחו 17,000 טילים נגד טנקים ו-2,000 טילים עבור מערכות נ"מ מסוג סטינגר לאוקראינה. כך דווח ברשת CNN.

18:30 - 13 הרוגים בהפצצת מאפייה. לפי דיווחים באוקראינה, 13 בני אדם נהרגו לאחר שהרוסים הפציצו את המאפייה באזור מאקרוב הסמוך לקייב.

18:07 - תיעוד: קבוצת מוסלמים אוקראינים זוכים לאירוח חם במיוחד על ידי הקהילה היהודית באומן, קודם לצאת לשדה הקרב.

17:35 - אדם נעצר בדבלין אירלנד, לאחר שמשאית התרסקה בשערי השגרירות הרוסיה. המשטרה האירית מסרה כי המשאית פגעה בשערי השגרירות ברחוב אורוול בדרום דבלין. השגרירות הייתה לזירת הפגנות בימים האחרונים נגד רוסיה, בעקבות הפלישה הרוסית לאוקראינה.

17:20 - שגרירת בריטניה באוקראינה עזבה את העיר בגלל "המצב הביטחוני החמור", כך מסרה שרת החוץ ליז טרוס. השגרירה מלינדה סימונס וצוות השגרירות הועברו בעבר מקייב ללבוב במערב אוקראינה.

17:05 - הקרמלין מזהיר מפני 'התמוטטות עולמית'. סרגיי לברוב, שר החוץ של רוסיה, פרסם אזהרה מצמררת ואמר כי "מעצמות מערביות שישלחו שכירי חרב וציוד צבאי לקווי החזית, תהיה תוצאה קטסטרופלית"

16:30 - דיווח באוקראינה: קצינים רוסים זורקים מסמכים ומנסים להימלט לרוסיה דרך אזור צ'רניהיב (צפון אוקראינה).

16:15 - רוסיה ואוקראינה החלו בסבב השיחות ה-3 בבאלרוס.

16:00 - דונלד טראמפ אמר לתורמים רפובליקנים שארה"ב צריכה לשים את הדגל הסיני על מטוסי הקרב שלה ואז "להפציץ את הזבל מרוסיה". הנשיא לשעבר אמר שאחת הדרכים לסיים את פלישתו של ולדימיר פוטין לאוקראינה היא להסיח את דעתה באמצעות סכסוך עם בייג'ין. הוא אמר שארה"ב צריכה לשים עליהם את "הדגל הסיני (מטוסי קרב F22) ולהפציץ את הזבל מחוץ לרוסיה".

15:40 - דרישות מרחיקות לכת של פוטין לעצירת הפלישה: שאוקראינה תניח את נשקה ותרחיק את עצמה מנאט"ו; כמו גם ויתור על שלושה אזורים (הכרה בקרים, ובחבל דונבאס, ניטרליות בחוקה האוקראינית).

15:27 - ראש הממשלה לשעבר של בריטניה, גורדון בראון, אמר כי יש להתכונן למשפט של פוטין בסגנון משפטי נירנברג. "צריך להודיע ​​לפוטין שהוא צפוי לעונשים". אמר בראון "נשיא רוסיה ולדימיר פוטין צריך להיות מודע לכך שהוא יעמוד בפני עונשים בתום המלחמה".

15:05 - האוקראינים מציגים תיעוד של יירוט כלי טיס רוסי באזור צ'והויב שבמחוז חרקוב.

15:00 - לקראת הסבב השלישי של השיחות בין אוקראינה לרוסיה, הקרמלין פרסם את דרישותיו לסיום המלחמה: אוקראינה חייבת לשנות את החוקה שלה כדי להבטיח שהיא לא תצטרף לשום "גוש", כלומר נאט"ו + האיחוד האירופי. חייב להכיר בקרים כחלק מרוסיה. חייב להכיר באזורים הבדלניים המזרחיים כעצמאיים.

14:50 - דיווח: חיל הים האוקראיני שמגן על נמל אודסה חיסל ספינת מלחמה רוסית.

14:30 - רוסיה איבדה שליטה על עיר מפתח לאחר שנכבשה מחדש על ידי כוחות אוקראינים. כשהפלישה נכנסת ליומה ה-12, גורמי ההגנה של בריטניה מאמינים שכוחות רוסים השיגו הישגים מינימליים במהלך 48 השעות האחרונות - וכוחותיו של פוטין נדחקו מהעיר צ'והויב.

14:15 - איש המלחמה הרוסי שהוביל את גדוד 'ספרטה' הניאו-נאצי נורה למוות.

14:00 - חייליו של ולדימיר פוטין מנסים להתקדם לכיוון הבירה קייב במשך ימים, אך נעצרו כשההתנגדות האוקראינית פגעה בקווי האספקה.

13:50 - רוסיה איבדה שליטה על עיר מפתח לאחר שנכבשה מחדש על ידי כוחות אוקראינים. כשהפלישה נכנסת ליומה ה-12, גורמי ההגנה של בריטניה מאמינים שכוחות רוסים השיגו הישגים מינימליים במהלך 48 השעות האחרונות - וכוחותיו של פוטין נדחקו מהעיר צ'והויב.

 

 

הצלב האדום מלחמת אוקראינה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד