י' אייר התשפ"ד
18.05.2024
בבית חב"ד המקומי

נשיא גרמניה ביקר את היתומים שברחו מאוקראינה המדממת

נשיא גרמניה פרנק וולטר שטיינמאייר ביקר בבית חב"ד בברלין, ופגש את הילדים מבית היתומים מאודסה שהגיעו לברלין לאחר שנמלטו מאוקראינה הבוערת

נשיא גרמניה ביקר את היתומים שברחו מאוקראינה המדממת
נשיא גרמניה ביקר את היתומים צילום: באדיבות המצלם

נשיא גרמניה וולטר שטיינמאייר ביקר היום (שני) בבית חב"ד בברלין, שם פגש את הילדים מבית היתומים של חב"ד באודסה. הנשיא התקבל על ידי רב העיר ושליח חב"ד הרב יהודה טייכטל, ופגש את שליח חב"ד לאודסה ורעייתו שהקימו את בית היתומים בעיר שליחותם. הילדים היתומים חולצו בסוף השבוע מאוקראינה הבוערת והועברו למרכז החב"די בברלין.

לאחר שהחלו הרוסים לצור על אודסה בשיתוף אוניות מלחמה מהים השחור, במקביל להפגזות על העיר מצד כוחות שהתקדמו מערבה מכוון חצי האי קרים, ושל מסוקי קרב שהנחיתו כוחות מיוחדים בצמתי דרכים חשובים בקרבתה, הוחלט למלט מאה יתומים מהמדינה שהיו תחת סכנה, שהקטן מהם בן חודש בלבד, מחשש שהם ייפגעו בהפגזות ובקרבות הרחוב העזים.

מאוקראינה הם הגיעו למולדובה, משם לרומניה, ומשם לברלין, שם קיבל אותם רב העיר הרב יהודה טייכטל. הרב זושי אבלסקי, מנכ"ל הקהילה היהודית במולדובה אמר לאחר שהם הגיעו אליו: "הייתה לנו זכות מיוחדת לקלוט את הפעוטות האלו, יחד עם 1,500 פליטים נוספים שזורמים לקהילה היהודית בקישינב בימים האחרונים, ולהנעים ולו במקצת את דרך הנדודים שלהם. אין ספק שהימים האלו הם רגעי השיא של 32 שנות הפעילות שלנו במולדובה מאז שאבי הגיע הנה והקימה מעפר בשליחות הרבי מליובאוויטש. אנו תפילה לה' יתברך שנוכל להמשיך ולספק לאלפי הפליטים שבדרך את כל מחסורם, בגשמיות וברוחניות".

 

מלחמת אוקראינה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד