י' אייר התשפ"ד
18.05.2024
יום פטירת משה רבינו

הוכרע: הציון במירון יישאר סגור בז' באדר

היום נערכה במירון ישיבה של המשטרה יחד עם הגורמים הרלוונטיים בסיומה הוחלט לאפשר את קיום האירוע רק מחוץ לציון שצפוי להישאר סגור ביממה של הילולת משה רבינו. יוקם אוהל שיפעל על גנרטור עבור המתפללים

הוכרע: הציון במירון יישאר סגור בז' באדר
ליל שישי אחרון של שובבי"ם במירון צילום: ארי קופרשטוק

לאחר הפרסום אמש (ראשון) ב'בחדרי חרדים' על סירוב של המועצה האזורית מרום גליל ומערך הכבאות לאשר את אירוע ז' באדר בציון הרשב"י בשל ליקויים בטיחותיים בחשמל בציון.

היום נערכה במירון ישיבה של המשטרה יחד עם הגורמים הרלוונטיים בסיומה הוחלט לאפשר את קיום האירוע רק מחוץ לציון שצפוי להישאר סגור ביממה של ציון יום פטירת משה רבינו.

עוד הוחלט כי יוקם אוהל שיפעל על גנרטור עבור המתפללים שלא יורשו להיכנס לציון, החלטה שעלולה להביא למהומות במקום כאשר המתפללים ינסו לפרוץ פנימה לתוך הציון.

אמש דיווחנו כי בימים האחרונים הוצג בפני המועצה האחראית על מירון ובפני הכבאות והמשטרה דו"ח המצביע על בעיות של ליקויים בחשמל ולכן המליצו במועצה ובכבאות שלא לאשר את האירוע.

בדו"ח החשמל שהוצג נכתב במסקנה כי נמצאו במתחם ציון הרשב"י: "ליקויים בטיחותיים ומסוכנים אשר מהווים סכנה ברורה ומיידית למשתמשי המקום".

בעקבות הדו"ח שהונח על שולחנה של המועצה, המשטרה ומערך הכבאות, הודיע תחילה ראש מועצת מרום הגליל עמית סופר על סגירת המתחם כדי למנוע את הגעת הציבור למתחם הציון.

גם מנהל מערך הכבאות מחוז צפון, הבהיר במכתב ששיגר היום (ראשון) כי לא יאשר את האירוע, מאחר וכל אירוע בסדר גודל שכזה דרוש אישור של מערך הכבאות, כך במשטרה יאלצו לפעול באופן דומה שבו פעלו לאחרונה בהילולת הבאבא סאלי ולמנוע מההמונים לפקוד את המקום.

בקרב משתתפי ההילולה המסורתית קיים זעם רבתי על הממונים על קיום האירוע, בכך שלטענתם הם נזכרו בדקה ה-90 ובכך לא נותר זמן לתקן את הדרוש לשם קיום ההילולא בבטחה.

משה רבינו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד