ט"ז אייר התשפ"ד
24.05.2024
אין התקדמות במו"מ

רוסיה מאיימת על העולם: "השלכות קטסטרופליות"

הפגישה השלישית במסגרת המשא ומתן בין רוסיה לאוקראינה הסתיים ב"תוצאות חיוביות קטנות", התקדמות אין, והצדדים נכנסים ליום ה-13 למלחמה העקובה מדם עם אלפי מתים משני הצדדים

רוסיה מאיימת על העולם: "השלכות קטסטרופליות"
נשיא רוסיה ולדימיר פוטין צילום: דוברות הקרמלין

רוסיה הזהירה מפני "השלכות קטסטרופליות" במקרה של אמברגו מערבי על הנפט הרוסי, חרם על הנפט נבדק על ידי ארצות הברית והאיחוד האירופי כאמצעי תגמול אפשרי להתערבות צבאית רוסית באוקראינה.

"זה די ברור שלסירוב לקנות נפט רוסי יהיו השלכות קטסטרופליות על השוק העולמי", צוטט סגן ראש ממשלת רוסיה לאנרגיה, אלכסנדר נובאק, על ידי סוכנויות הידיעות הרוסיות. "עליית המחיר עלולה להיות בלתי צפויה ולהגיע ליותר מ-300 דולר לחבית או יותר", הוסיף.

מנהיגי ארצות הברית, צרפת, גרמניה ובריטניה נחושים להטיל סנקציות נוספות על רוסיה על הפלישה לאוקראינה, כך נמסר מהבית הלבן. נשיא אוקראינה, וולודימיר זלנסקי, השיב לקרמלין ביום שני כי אינו מקבל את ה"אולטימטום" שלו לעצור את הפלישה וביקש ולדימיר פוטין לצאת מה"בועה" שלו ולאפשר "דיאלוג".

כך התבטא הנשיא האוקראיני כשנשאל בראיון לרשת האמריקנית ABC על הודעת הקרמלין, שהציעה להפסיק את המתקפה אם קייב תוותר על הצטרפותו לנאט"ו, תכיר בחצי האי קרים כשטח רוסי ותכיר בעצמאותו של דונבאס.

סבב המשא ומתן השלישי בין רוסיה לאוקראינה הסתיים ביום שני עם התקדמות מועטה ב"לוגיסטיקה של מסדרונות הומניטריים" לפינוי האוכלוסייה האזרחית, כך אמר יועץ לנשיא האוקראיני מיכאילו פודוליאק.

רוסיה מלחמת אוקראינה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד