כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
האם תתפשט למגיפה?

פרופ' רפי קרסו על הפוליו: "נורא ואיום; מתים ממנה"

מקרה הדבקה נדיר בפוליו התגלה בבן 4 בירושלים בשל אי התחסנות • הפרופסור המפורסם רפי קרסו, אשר טיפל בכל חולי הפוליו שהתגלו בישראל בשנת 1989 הגיב למקרה והרגיע: "אני לא מאמין שנגיע למגיפה כי רוב האוכלוסייה בכל זאת מחוסנת. אני מאוד מקווה שכולם ירוצו עכשיו להתחסן כי מתים ממנה"

פרופ' רפי קרסו על הפוליו: "נורא ואיום; מתים ממנה"
אילוסטרציה צילום: pexels

לאחר שנים רבות שבהן לא שמענו על חולי פוליו ברחבי ישראל הודות לחיסונים שהעלימו את המחלה מהעולם, מקרה ראשון של פוליו מאז 1989 התגלה ביום ראשון בקרב פעוט כבן 4 בירושלים שלא התחסן. האם הפוליו עתיד לשוב אל מחוזותינו?

פרופ' רפי קרסו שוחח עם בן כספית ואריה אלדד ברדיו 103FM והגיב לבשורה המדאיגה: "פוליו הייתה מגפה שפגעה והרגה הרבה בדורות הקודמים, עד שבאו החיסונים וכמעט מיגרו את המחלה מהעולם, אך יש כאלה שמתעקשים לא לקבל את החיסון, ואלו חלק מהאוכלוסיות, אני מוכרח להגיד בכאב, שבכלל מתנגדות לחיסונים, כמו שקרה עם החצבת לפני לא הרבה זמן. אם הילד היה מקבל חיסון הוא לא היה נדבק".

"חיסונים ניתנים לילדים בשנה הראשונה לחייהם, והילדים שמקבלים את החיסון מוגנים", הבהיר קרסו והרגיע את הרוחות. "אותו דבר קרה בשנת 1988, ולצערי הרב נאלצתי לטפל בחולים במגפה, כאלה שהפסיקו בשלב מסוים את החיסון ונדבקו. זו מחלה מאוד קשה. יש גם את הפוסט פוליו - ההחמרה של הסימנים. אני לא אופטימי לגבי שיפור החולשה ברגליו של הפעוט, אלא לגבי החמרה שלה. הוריו ישר רצו לקבל חיסון. זה איום ונורא, השם יעזור אבל השם עוזר למי שעוזר לעצמו".

פרופ' קרסו. צילום: רדיו 103FM.

האם אנו עומדים בפני מגיפה? פרופ' קרסו השיב: "אני לא מאמין שזה יקרה כי רוב האוכלוסייה בכל זאת מחוסנת. יכול להיות שיהיו עוד כמה מקרים בקרב אותה אוכלוסייה, אני מאוד מקווה שכולם ירוצו עכשיו להתחסן כי זו באמת מחלה שהעולם המערבי מיגר אותה, היא לא קיימת כמעט, והיא קשה, מתים ממנה. אם יש מספר גדול של לא מחוסנים, אני מקווה שיחסנו אותם, זה פשע, החיסון מוכר, ידוע ובטוח ואם אתה מתחסן אתה בריא".

פרופסור רפי קרסו פוליו מגיפה מחלת ילדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד